به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: سرزمین پاک و حاصلخیز، گیاه و نباتش به اذن خدا گل می شود اما سرزمین ناپاک و غیر حاصلیز، غیر از خار و خاشاک نمی روید. در ادامه می فرماید که این دو را نمونه ای برای بشر قرار دادیم تا در آن تفکر کنند.
وی با بیان این که آفتاب بر همه هستی به یک شکل می تابد و باران الهی نیز بر زمین ها یکسان می بارد، گفت: در این شرایط مشاهده می شود که در یک منطقه گوشه ای از زمین سرسبز و گوشه ای از آن بی آب و علف است.
استاد و پژوهشگر حوزه خاطرنشان کرد: افرادی هستند که دلی پاک دارند و افرادی هستند که دلشان ناپاک است؛ قرآن بر هر دو نازل شده و پیامبر و امام معصوم علیهم السلام با هر دو حرف می زند، ولی نتیجه حرف ها و وحی قرآنی در دل آن فرد پاک، طراوت و پاکی و در دل فرد ناپاک، تأثیری نمی گذارد.
وی با اشاره به کینه بنی امیه و بنی عباس نسبت به اهل بیت علیهم السلام گفت: بنی امیه و بنی عباس همیشه در مواجهه با اهل بیت علیهم السلام با شمشیر و حرص و غضب با آنها رفتار می کردند و به دنبال کشتن و ریختن خون آنها یا حداقل به دنبال بی آبرو کردن آنها بودند.
حجت السلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: از پدری به نام ابوسفیان و مادی به نام هند جگر خوار، شخصی مانند معاویه پرورش می یابد و از پدری به نام علی علیه السلام، مولود کعبه و مادری به نام حضرت زهرا سلام الله علیها، سرور زنان عالم فرزندانی مانند امام حسن و امام حسین علیهماالسلام تربیت می شوند.
وی در ادامه در باره نقش زن از نظر اسلام گفت: نگاه به زنان در جامعه بشر هنوز آن احترام و ارزش گذاری که قرآن قرار داده شده، نیست.
این سخنران با اشاره به الگوهای قرآنی در قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن کریم همسر فرعون، حضرت آسیه سلام الله علیها را معرفی می کند. خداوند این بانو را نه تنها الگوی زنان، بلکه الگوی بشریت قرار داد. این بانو در خانه کفر، کسی که ادعای خدایی داشت، به خداوند و حضرت موسی علیه السلام ایمان آورد و تا لحظه ای که به جرم ایمان آوردن زیر شکنجه به شهادت رسید، از ایمان خود باز نگشت.
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که خداوند حضرت مریم علیها السلام را الگوی دیگری برای بشریت عنوان کرد: از نظر اسلام زنان دارای جایگاهی هستند که می توانند الگویی برای تمامی زن ها و مردها باشند.
وی درباره جایگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: پیامبر(ص)، اشرف مخلوقات بارها خطاب به حضرت زهرا سلام الله علیها گفتند، فداها ابوها.