به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شرایط ظهور و بروز تقوا در عمل مسئولان این است که در همه امور خدا را مد نظر قرار داشته و هدفشان کار برای خدا و بندگان خدا باشد.
وی ادامه داد: در نظام اسلامی کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد به فکر خود نیست و اگر مسئولیت مطابق با توانش نباشد هرگز زیر بار آن نمی‌رود؛ در نظام اسلامی در درجه اول ادای تکلیف الهی بدون چشمداشت و بدون نظر داشتن به منافع شخصی باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و بهار طبیعت، خاطرنشان کرد: پایان سال ۹۴ با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها همراه بوده و سال ۹۵ نیز با ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها آغاز می‌شود و از خداوند می‌خواهیم سالی معطر به عطر فاطمی داشته باشیم و در زندگی اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و سیاسی خود فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگو قرار دهیم.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه محبت به خدا، ولی خدا، اطاعت از خدا و ولی خدا از خصوصیات حضرت زهرا سلام الله علیها است، عنوان کرد: هر کس که فاطمی است باید به این ارکان توجه داشته باشد؛ حضرت زهرا سلام الله علیها تکلیف‌پذیر بود و کسی که تکلیف‌گریز است بداند در خط حضرت زهرا سلام الله علیها نیست.
امام جمعه قم بیان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در دستگاهی جدا از خداوند متعال نیست و امیدواریم تا فرصت باقی است تحولی در باورها، اخلاق و رفتار خود ایجاد کنیم و تلاش کنیم که نوروز ما واقعاً نو بماند و این نو ماندن به معنای این است که معصیت نکنیم.
وی با بیان اینکه شادی را می‌توان به دور از گناه و معصیت انجام داد، اضافه کرد: باید در نوروز به سنت‌های تأیید شده اهتمام داشته باشیم و امیدواریم که خداوند متعال سال جدید را مبارک گرداند و سال ظهور حضرت ولیعصر(عج) قرار دهد.
امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان خبرگان ملت، تبیین کرد: ایشان از مردم عزیز کشورمان به خاطر حضور پرشور در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی تشکر کردند. مقام معظم رهبری در دیدار مجمع نمایندگان طلاب نیز بار دیگر بر خطر نفوذ تأکید کردند و نفوذ ترجمان دیگری از نفاق است.
وی بیان کرد: نفوذی‌ها خود را در چهره خودی، دلسوز و همه‌کس‌پسند عرضه و اهداف خود را دنبال کرده و خواست دشمن را طراحی و اجرا می‌کنند.
امام جمعه قم یادآور شد: به بیان مقام معظم رهبری یکی از اهداف نفوذ، مسئولان هستند و گروه دوم که مورد طمع دشمن قرار دارند مردم هستند و آنها می‌خواهند سلیقه مردم را در مسیر اهداف شوم خود تغییر دهند. آنها می‌خواهند نفرت از استکبار تبدیل به خوش‌بینی شود، این در حالی است که آمریکای جنایتکار با تهدیدها و تحریم‌ها همچنان به ملت شریف ایران چنگ و دندان نشان می‌دهد.
وی تأکید کرد: عده‌ای می‌خواهند ابراز برائت از این دیو بزرگ تعطیل شده و شعار «مرگ بر آمریکا» ترک شود. نفوذی‌ها به دنبال این هستند که استقامت در دین و پایبندی به ارزش‌ها را تندروی بنامند و کسانی را که شجاعانه در این عرصه اقدام می‌کنند تندرو قلمداد کنند.
آیت الله سعیدی متذکر شد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که به متدینین تندرو نگویند و نباید به بهانه تعامل با دنیا و خوش‌آمد دشمنان روحیه انقلابی ملت را تضعیف کرد.
امام جمعه قم در پایان با اشاره به اینکه خطر نفوذ بیش از خطر کفار است، اظهار کرد: خطر دو قطبی کردن جامعه با ایجاد اختلاف بین مردم از دیگر هشدارهای رهبری بود و بر همگان لازم است که با پرهیز از تحریک شدن و تحریک کردن امید دشمن را ناامید کرده و همه با پیروی از رهبری و اهداف اسلامی و انقلاب در مسیر تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) تلاش کنند.