به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حسین فراهانی با اشاره به اینکه موسسه اقتصادی فرهنگی زائر بسیاری از فعالیت های اقتصادی را برای احیا و بهبود درآمدهایی که نیات واقفان را تامین کند، انجام می دهد، اظهار داشت: این موسسه با سرمایه گذاری در اراضی و طرح های عمرانی برای حرم مطهر فعالیت می کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی اقتصادی زائر غرفه این موسسه در نمایشگاه فاطمی را برای آشنایی با بخشی از فعالیت های این موسسه دانست و گفت: در این غرفه مردم می توانند با فعالیت های کشاورزی، دامداری و عمرانی موسسه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کلزا، گندم، جو، یونجه و ذرت از جمله محصولات اصلی زراعی آستان است، گفت: در نمایشگاه فاطمی مردم را با سطح تولید و میزان برداشت این محصولات آشنا می کنیم.

فراهانی به محصولات باغی زمین های موقوفه آستان مانند پسته، زیتون و انگور اشاره کرد و گفت: در این غرفه علاوه بر اقدامات انجام گرفته برای بهبود محصولات ، افتخارات کسب شده توسط این موسسه در سطح ملی و تندیس های تشویقی آن به نمایش گذاشته شده است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی اقتصادی زائر معرفی سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در مزارع و باغات آستان از دیگر بخش های غرفه اعلام کرد و گفت: سیستم های بیولوژیکی مبارزه با آفات و بیماری ها و دستگاه های مرتبط عرضه شده است.

وی ادامه داد: دامداری های آستان با تعداد زیادی گوسفند و گوساله با هدف گوشت مهمانسرای آستان تشکیل شد و مازاد تولیدات آن به بازارهای مصرف تهران و خراسان عرضه می شود.

فراهانی تولید ماهی قزل آلا، کپور و خاویاری را از اقدامات دیگر موسسه زائر عنوان کرد و گفت: برای نمایش بخشی از فعالیت های سایت پرورش ماهی شریف آباد در نمایشگاه ماهی های خاویاری زنده در نمایشگاه وجود دارد که مورد علاقه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مدیر عامل موسسه زائر از فروش گیاهان دارویی و پسته محصول باغات آستان در نمایشگاه فاطمی به قیمت عمده خبر داد.

نمایشگاه فاطمی در صحن جامع فاطمی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در شهر مقدس قم از پنج شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ تا جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ صبح ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و عصر ها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱ پذیرایی بازدیدکنندگان خواهد بود.