به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، کاشی‌زاده طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در راستای ایفای وظایف و ارائه خدمات مستمر به زائران بارگاه ملکوتی بانوی کرامت و تأمین آسایش و ایمنی آن‌ها، بررسی‌ها و مطالعات گسترده‌ای با هدف ایمن‌سازی هر چه بیشتر حرم مطهر، تسهیل در تردد زائران و با رویکرد مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان مرتبط با پدافند غیرعامل در سطح حرم مطهر آغاز شده است.
وی اضافه کرد: نتیجه این بررسی‌ها به این صورت شد که شبستان با برکت حضرت نجمه خاتون سلام‌الله علیها که در حال حاضر بزرگ‌ترین شبستان زیر سطحی حرم مطهر است و در مناسبت‌ها و مراسم مذهبی پذیرای خیل عظیمی از مشتاقان و ارادت‌مندان کریمه اهل بیت(س) است از نظر مسیرهای دسترسی و درگاه‌های خروج اضطراری در مواقع پیک و حتی بحران‌های احتمالی با نقصان و کمبود جدی مواجه است و از سوی دیگر عدم ارتباط مناسب به هوای آزاد و تهویه طبیعی، سبب کاهش شرایط مطلوب شبستان مذکور شده بود.

مدیر فنی مهندسی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: در این راستا ایجاد دسترسی مناسب و چند منظوره در دستور کار کمیته طراحی قرار گرفته و پس از بررسی‌های میدانی، مشاوره با صاحب نظران، تحلیل اطلاعات دریافتی، مدل‌سازی نهایی با نرم‌افزارهای رایانه‌ای و … در مدت سه ماه، در نهایت طرح احداث مسیر دسترسی جدید با امکاناتی شامل دو دستگاه پله برقی با تکنولوژی روز و یک دستگاه سرویس پله ثابت از صحن مطهر حضرت صاحب الزمان(ع) به شبستان متبرک حضرت نجمه خاتون(س) تصویب شده است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی از تاریخ یکم اسفندماه با بودجه‌ای نزدیک به ۱۲ میلیارد ريال آغاز شده که امید است به فضل الهی و عنایات خاص حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ابتدای سال جدید مورد استفاده و بهره‌برداری زائران قرار گیرد.
کاشی‌زاده تصریح کرد: پله برقی‌ها هر کدام دارای ۱۳.۶۲ متر طول، ۶ متر ارتفاع و یک متر عرض بوده و با سرعت ۰.۳ متر بر ثانیه می‌توانند در مجموع ۱۲ هزار نفر را در ساعت جا به جا کنند.
وی افزود: سرویس پله ثابت نیز که میان پله‌های برقی قرار دارد با ۱۳.۶۲ متر طول، ۶ متر ارتفاع و ۳.۲ متر عرض، قابلیت تردد حدود هزار نفر در ساعت را دارا بوده و ترکیب این دو مجموعه می‌تواند هنگام بروز هر گونه حادثه احتمالی میزان خسارات جانی به زائرین عزیز را به حداقل و حتی به صفر برساند.