به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین عبدوس شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) درباره سبک زندگی اسلامی گفت: همه انسان ها در عمر خود تلاش می کنند که به زندگی بهتر برسند.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه فجر گفت: در چهار آیه پایانی این سوره، خداوند بهترین زندگی را به ما معرفی می کند. بر اساس آیات این سوره، بهترین زندگی، زندگی ای است که انسان از خدا راضی باشد و خدا نیز از انسان راضی باشد.

این سخنران افزود: خداوند در قرآن بالاترین پاداش را رضای خود معرفی کرده و در آیه ۷۲ سوره مبارکه توبه بیان می دارد که بالاترین پاداش خدا، رضایت خدا از ماست. کسی که خدا از او راضی باشد، به بزرگ ترین پیروزی دست یافته است.

وی درباره راهکارهای رضایت خدا از بندگان گفت: در قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام راهکارهایی برای رسیدن به رضای الهی بیان شده است که از جمله آنها، زندگی صادقانه است. ایمان، عمل صالح، خدا ترسی و رضای پدر و مادر از دیگر راهکارهای رسیدن به رضای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: بر اساس این روایت، یکی از راهکارهای رسیدن به رضای الهی، نوکری برای اهل بیت علیهم السلام است. هر کسی با هر کاری که می تواند، باید خدمتی در مکتب اهل بیت علیهم السلام ارائه نماید.

وی افزود: برپایی مراسم شادی و عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام، ترویج معارف و تعلیم و تعلم آن، تبلیغ دین و رفتن به زیارت معصومین علیهم السلام از جمله جلوه های خدمت به اهل بیت علیهم السلام است.

این سخنران با اشاره به زندگی امام علی علیه السلام گفت: اگر به عرصه های مختلف زندگی حضرت علی علیه السلام نگاه کنیم به این نکته خواهیم رسید که جنگ ها، عبادت ها، سکوت، کمک به فقرا و…، همگی برای رسیدن به رضای الهی است. این سبک زندگی در سیره تمامی معصومین علیهم السلام جاری است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است انسان در زندگی خود کارهای زیادی انجام دهد که به ظاهر کار خوب است، ولی چون برای رضای الهی نبوده، در پایان دچار خسارت شده است