به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) درباره سبک زندگی اسلامی گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به عنوان الگوی همه انسان ها تمامی کارهای خود را در مسیر کسب رضایت الهی قرار داده بودند.

وی با اشاره به محبت حضرت زهرا سلام الله علیها به نبی مکرم اسلام(ص) و نسبت به همسر و فرزندانشان گفت: این بانو برای رضای الهی محبت می ورزید و نسبت به حضرت رسول اکرم(ص) محبت می نمود.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا محبت برای خدا را عالی ترین نوع از محبت کردن دانست و گفت: نبی مکرم اسلام(ص) حتی نسبت به دشمنان خود و کسانی که به او جسارت و توهین می کردند، محبت می نمودند و با همین روش بسیاری را به اسلام جذب کردند. زمانی که انسان محبتش برای خدا باشد، به اخلاص می رسد و محبت او ارزش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به عفت و حیای حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: بر اساس این سخن حضرت صدیقه کبری، بهترین زنان کسی است که هم او نامحرم را کمتر ببیند و هم نامحرمان او را کمتر ببینند. اگر زنان و مردان نامحرم جامعه در ارتباطات خود مسائل شرعی را رعایت کنند، دیگر فساد،معنایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: در صورتی که حدود شرعی رعایت نشود، زنان، مردان نامحرم را با مردان خود مقایسه می کنند و مردان نیز زن نامحرم را با زنان خود مقایسه می کنند. زمانی که مقایسه در یک زندگی به وجود آید، می تواند آن را نابود سازد.

وی این سخن حضرت زهرا سلام الله علیها را برنامه ریزی خدا برای داشتن زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت دانست و گفت: اگر انسان از برنامه ریزی های الهی فاصله بگیرد، گرفتار برنامه هایی می شود که رنگ و بوی خدایی ندارد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه برنامه ریزی های غربی به زنان توصیه می کند که در بیرون از خانه هرچه می توانند خود را به نمایش بگذارند، گفت: متأسفانه امروزه برخی از زنان و مردان جامعه ما پوشش خود و خانوادشان را بر اساس برنامه ریزی غربی انتخاب می کنند، در حالی که زن باید زیبایی و زینت خود را در خانه و برای شوهرش قرار دهد.

وی حیا و عفت را لازمه دینداری در افراد دانست و گفت: بر اساس روایت معصوم، کسی که حیا ندارد، دین ندارد و چنین کسی دین خود را از دست می دهد.