به گزارش پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ حجت الاسلام دادسرشت تهرانی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) گفت: یکی دعاهای که ائمه اطهار علیهم السلام به شیعیان آموزش داده اند تا از خداوند بخواهند، همگامی و همراهی با ولی خداست.

وی با بیان اینکه باید یکی از آروزهای بلند ما شیعیان همراهی و همگامی ولیّ خدا باشد، گفت: در زیارت عاشورا می خوانیم: «فاسئل الله الذی اکرم مقامک و اکرمنی بک ان یرزقنی طلب ثارک مع امامٍ منصور من اهل بیت محمد صلی الله علیه و اله». در جای دیگراین زیارت نیز آماده است: «فاسئل الله الذی اکرمنی بمعرفتکم و معرفه اولیائکم»؛ همچنین در دعای آخر این زیارت که در سجده می گوییم: «اللهم الرزقنی شفاعه الحسین یوم الورود» که اشاره دارد به اینکه این همراهی و همگامی فقط مخصوص دنیا نیست بلکه تا قیامت ادامه پیدا می کند.

این سخنران افزود: امام باقر سلام الله علیه درباره زیارت عاشورا سفارش شده این زیارت را هر روز بخوانیم؛ به پیروی از آن  بزرگان شیعه مقید بوده اند که آن را هر روز بخوانند.

وی همچنین با بیان مسئله ای شرعی در این سخنان گفت: چنانچه شخص مسلمانی فوت کرد و حساب سال خمسی داشت یعنی در یک زمان مشخص خمس می داده همان لحظه فوتش سررسید سال خمسی او خواهد بود و  ورثه یا یکی از وراث باید خمس اورا بپردازند بعد اقدام به تصرف مال او کنند در غیر این صورت تصرف در مال او حرام است. حتی اگر میت خمس و زکات نمی داده  ورثه باید آنرا بپردازند.

 

[su_audio url=”http://amfm.ir/wp-content/uploads/2016/04/95-01-16-dadsirsht-tehrani.mp3″ width=”80%”]

دانلود