حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درباره فضیلت ماه رجب گفت: ماه رجب از بهترین ماه های سال است که امید است خداوند توفیق دهد از همه فرصت هایی که در این ماه وجود دارد، استفاده کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام تصریح کرد: این امام همام می فرماید: «اشد الغصص فوت الفرص»، شدید ترین اندوه ها از دست دادن فرصت هاست. ماه رجب ماه مبارکی است و نباید از فرصت های آن  غافل شد. اهمیت این ماه تا جایی است که در روز قیامت، صدایی طنین انداز می شود «این الرجبیون»، و گروهی که در این ماه بیشتر به بندگی خداپرداخته اند و فرصت را غنیمت شمرده اند، قیام می کنند.

این استاد و پژوهشگر حوزه با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) و یارانشان، زمانی که ماه رجب که فرا می رسید، تمام روزهای این ماه را روزه می گرفتند، اظهار داشت: این ماه ماه قیام و صیام و ماه زیارتی است و از چهار ماه حرام می باشد که خداوند در قرآن کریم درباره این ماه ها بیان می دارد: «مِنْهَا أَرْبَعَهٌ حُرُمٌ»(توبه، آیه ۳۶). این ماه ها شامل ذی القعده و ذی الحجه و محرم که پشت سر هم است و ماه رجب که دارای احکام خاصی است که از جمله آنها حرمت خون ریزی می باشد.

وی با اشاره به مناسبت های رجب گفت: در این ماه موالید، شهادت ها و وفیاتی اتفاق افتاده که به عظمت و فضیلت ماه می افزاید. روز نخست این ماه سالروز ولادت امام باقر علیه السلام، روز دوم سالروز ولادت امام هادی علیه السلام، روز سوم روز شهادت این امام همام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد درباره سالروز ولادت امام هادی علیه السلام در روز دوم ماه مبارک رجب گفت: بر اساس اسناد و توقیعی که از امام زمان(عج) موجود است، استفاده می شود که ولادت امام هادی علیه السلام در این ماه است نه در ۱۵ ذی الحجه. عبادت توقیع این است که: اَللَّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِالْمَوْلُودَین فی رَجَبٍ مُحَمَّدِ بنِ علی الثّانی وَابْنِهِ عَلِی بْنِ مُحَمَّدٍ الْمُنْتَجَبِ. بخاطر این توقیع بیشتر تقویت می شود که ولادت امام هادی در این ماه باشد.

وی افزود: روز دهم رجب سالروز ولادت امام جواد علیه السلام، ۱۳ رجب ولادت امام علی علیه السلام، پانزدهم این ماه وفات حضرت زینب سلام الله علیها، ۲۵رجب شهادت امام موسی بن جعفر علیه السلام، بیست و ششم این ماه وفات یار پیامبر اسلام حضرت ابوطالب علیه السلام و ۲۷ رجب نیز از اعیاد بزرگ اسلامی است و سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) می باشد که برای هدایت بشریت از سوی خداوند انتخاب شدند.