به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام هشترودی عصر یکشنبه در شبستان امام خمینی(ره) اظهارداشت: مکتب اسلام دیدگاه خاصی نسبت به انسان دارد و احترام و ارزش ویژه‌ای را برای انسان قائل بوده و فارغ از دین، نژاد، زبان، قومیت و… توصیه به حفظ حرمت و کرامت انسانها دارد.
وی افزود: آنچه از آموزه‌های دینی به دست می‌آید، نشان‌دهنده این است که این جایگاه والا و این کرامت مسئله‌ای مهم است که نباید به‌هیچ‌وجه از آن غافل شد.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی و همچنین روایات اهل‌بیت(ع) مؤید همین مسئله است چراکه محتوای آن‌ها برای تعالی بشریت نازل‌شده است.
وی تأکید کرد: نعمات الهی نیز برای انسان نسبت به دیگر مخلوقات بیشتر قرار داده‌شده است تا انسان بتواند از طریق بندگی خود را به کمال حقیقی برساند.
هشترودی یادآور شد: انسان اشرف مخلوقات است و در بیان ائمه معصوم(ع) نیز همواره مورد احترام و عزت بوده است.
وی در ادامه گفت: تلاش تمامی انبیای الهی نیز بر سعادت بشریت استوار است اما همین انسان متأسفانه قدر خود را ندانسته و عقب‌گرد داشته است.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند جهت حفظ کرامت تمامی انسان‌ها، اولیاء و بندگان وارسته، خود را مخفی نگه‌داشته است تا کرامت و احترام نوع بشریت حفظ شود.
وی افزود: همان‌گونه که شب‌های قدر، لحظه استجابت دعا و لحظه قبولی توبه مشخص نیست تا انسان همیشه به ذکر و استغفار و انابه و توبه مشغول باشد، همین‌طور جهت حفظ ارزش انسان نیز بعضی امور مخفی نگه‌داشته شده است.
هشترودی تأکید کرد: مقربین درگاه الهی ناشناخته هستند و نمی‌دانیم محل سکونت و زبان و… آن‌ها چیست تا به‌تمامی انسان‌ها ارزش و حرمت قائل شویم.
وی افزود: رحمت الهی نیز به همه‌چیز سایه انداخته و ما نمی‌توانیم اهل قضاوت بوده و دیگر انسان‌ها را از رحمت الهی محروم قلمداد نماییم، اما اگر انسان خواهان سعادت است باید با افراد سعادتمند معاشرت کند.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: این جهان عبث نبوده و همه‌ امور آن حساب‌وکتاب دارد؛ عالم هستی بر اساس حکمت و عقل اداره می‌شود و نمی‌توان گفت چرا انسانی به داغ اولاد مبتلا می‌شود، اما دیگری این‌گونه نیست.
وی در پایان گفت: توصیه اسلام در فراق و فوت اولاد و اقوام و… صبر پیشه کردن است و این صبور بودن هیچ‌گاه منافاتی با گریه نمودن در غم از دست دادن دیگران ندارد؛ اگرچه اهل صبر، اجر و پاداش مضاعفی را در درگاه الهی دارند.