به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی دیشب در شبستان امام خمینی(ره) در مراسمی که به مناسبت شهادت امام هادی سلام الله علیها برگزار شد، گفت: ماه رجب ماه ریزش رحمت الهی است همچنین در طول تاریخ شنیده نشده است که خداوند متعال در این ماه قومی را که مستحق عذاب بوده اند، عذاب کند.
وی اضافه کرد: در زمان جاهلیت نیز این ماه حرمت داشت و اعراب جاهلی جنگ را در این ماه حرام کرده بودند لذا بر  مسلمانان است که حرمت این ماه را نگاه دارند و آبروی یکدیگر را نریزند و به حقوق هم تجاوز نکنند.
خطیب حرم مطهر حدیث ملک داعی را از کتاب مراقبات آیت الله ملکی تبریزی نقل کرد و گفت: از اول ماه رجب فرشته ای از سوی خداوند مأمور می شود که از سر شب تا سحر ندا دهد و مردم را به عبودیت خداوند متعال دعوت کند و بگوید:« خداوند می فرماید مطیع من باشید تا من عالم را مطیع شما کنم، همنشین من باشید تا با شما مجالست کنم، استغفار کنید تا شما را بیامرزم»
وی توصیه آیت الله سید احمد شبیری زنجانی را مطرح کرد و گفت : ایشان فرموده بودند: عبادت ها را بر مردم سخت جلوه ندهید و می توان عبادت ها را بسیار ساده انجام داد. مثل اینکه نماز شب را بدون سوره خواند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی به حدیثی از امام صادق سلام الله علیه اشاره کرد و گفت: در روز قیامت منادی ندا می کند کجا هستند اهل ماه رجب؛ عده ای با سیمای درخشان قیام می کنند و در میان آنها کسانی هستند که فقط یک روز از ماه رجب را روزه گرفته اند لذا این حدیث بسیار امیدوار کننده است.
وی در حالات عبادی بعضی از علمای بزرگ شیعه گفت: پسر آیت الله شیخ عباس قمی، صاحب مفاتیح الجنان نقل کرده است که پدر من در طول سال نماز شب می خواند، طوری که گاهی ما با صدای گریه ایشان از خواب بلند می شدیم؛ مخصوصا ایشان در شبی که سوره یس را تلاوت می کردند وقتی به آیه ۶۴ این سوره می رسیدند، تا اذان صبح اشک ریختند. یا آیت الله شیخ انصاری هرروز یک جزء قرآن، زیارت های عاشورا و جامعه کبیره را تلاوت می کردند؛ یا حضرت امام خمینی (ره) هروقت نماز شبشان قضاء می شد، صبح، بسیار گریه می کردند و ناراحت بودند.
خطیب حرم مطهر اضافه کرد: اینکه ما حال عبادت و همنشینی با خداوند را نداریم برای این است که سرگرمی ها نادرست مانند شبکه و سریال های گوناگون، فضای مجازی، بازیهای رایانه ای تمام زندگیمان را پر کرده است؛ از طرفی زبان و چشممان را نیز از گناه حفظ نمی کنیم .
وی داستانی از زندگی امام هادی سلام الله علیه را بیان نمود و گفت: روزی یکی از شیعیان آن امام همام از کوفه به سامراء رفت و عرضه داشت: «من بدهی سنگینی دارم، لطف کرده کمکم کنید»؛ امام فرمودند: «من پول ندارم ولی قسم ات می دهم کاری را که خواهم گفت، عملی کنید». او نیز پذیرفت . امام کاغذ و قلم خواستند و نوشتند: من به این آقا ۳۰ هزار درهم بدهکارم و کاغذ را به او دادند و فرمودند: فردا این نوشته را در میان جمع بیاور و از من مطالبه کن. آن شخص این کار را انجام داد لذا یکی از پیروان آن امام بزرگوار مبلغ مورد نظر را به او داد و امام هادی سلام الله علیها از اینکه نتوانسته بود خودش به او کمک کند از وی عذرخواهی کرد.
این کارشناس حوزه ادامه داد: شخصی خدمت آیت الله گلپایگانی آمد و نامه ای از آیت الله نجفی مرعشی به ایشان تقدیم کرد مبنی بر اینکه یک سال نماز و روزه قضاء میت به شخص صاحب نامه بدهند. آن مرجع عالیقدر با وجود اینکه به وی شک داشت کار را به او سپرد. چند روز بعد این دو مرجع بزرگ شیعه همدیگر را دیدند و آیت الله گلپایگانی قضیه شک خود به آن مرد را بیان کرد. آیت الله نجفی مرعشی جواب دادند: من هم به او شک داشتم ولی چون ابراز ناتوانی می کرد آن نامه را برای شما نوشتم، گرچه من خود آن یک سال نماز وروزه را نیز به جا آوردم.