به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروزدر دیدار رئیس پلیس راهور استان قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و انتصاب مقام معظم رهبری گفت: ما موظفیم در این ایام خود و دیگران را به این ایام الهی و مناسبت ها توصیه کنیم و عبرت ها و درس هایی را از آن بگیریم. نخستین درس این روزها، این است که آمد و رفت افراد، موجب نشود که انسان از حرکت کردن در مسیر درست خود بازماند.

وی افزود: پس از رحلت نبی مکرم اسلام، با تمهیداتی که این پیامبر الهی درباره جانشینی خود داشتند، از جمله واقعه غدیر، انتظار می رفت جامعه دست بیعت به سمت امام علی علیه السلام دراز کنند، ولی امت اسلامی پس از رسول اکرم(ص)، بر خلاف آن عمل کردند و مانع از هدایت جامعه و تحقق اهداف بلند اسلام شدند.

تولیت آستان مقدس با بیان این که فراموش کردن واقعه غدیر، تا امروز جامعه بشریت را با فجایع بزرگی همراه ساخته است، گفت: اگر روزی افراد در وقتی که باید کاری انجام دهند، از انجام آن کوتاهی نمایند، هرچه زمان بگذرد، عمق فاجعه بیش از پیش می شود.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) هیچ گاه در میان عموم مردم، درباره جانشینی خود و معرفی کردن شخص در این میان، سخنی نگفتند و مجلس خبرگان رهبری مقام معظم رهبری را انتخاب کردند؛ با این حال، مردم به این انتخاب لبیک گفتند و امروز تحت هدایتگری های ایشان انقلاب اسلامی با قدرت حرکت خود را رو به جلو ادامه می دهد.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به واقعه ۱۵ خرداد و به خاک و خون کشیدن مردم توسط حکومت طاغوت، گفت: این شهدا که در ابتدای انقلاب اسلامی در حمایت از نهضت امام خمینی(ره) قیام کردند، جایگاه والایی دارند.

وی در ادامه با بیان این که در قرآن کریم به انسان ها امر شده که گروهی از آنها باید برخاسته و مردم را امر به معروف و نهی از منکر کنند، گفت: درست است که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، ولی زمانی که گروهی خاص، با لباس شناخته شده عهده دار این وظیفه شوند، پذیرش مردم نیز از آنها بیشتر می شود.

تولیت آستان مقدس با تقدیر از تلاش پلیس راهور در جامعه ادامه داد: حال که در این عرصه مشغول خدمت هستید، باید با جدیت هرچه تمامتر، این وظیفه را به درستی انجام دهید و بدانید که این مسئولیت، وظیفه ای از سوی خداست که بر دوش شما قرار داده شده است.

وی افزود: در مسیر امر و نهی جامعه، باید مقتدر سخن گفت؛ کسی که در این مسیر قدم می گذارد باید بداندکه رضای الهی در مسیر اجرای قوانین است. این افراد باید در این عرصه، در مسیر قانون حرکت کنند تا دچار انحراف و کج رفتاری نشوند.

وی با اشاره به رشد کیفی و کمی نیروی انتظامی و پلیس راهور بعد از انقلاب اسلامی گفت: شما پس از انقلاب اسلامی با حفظ کرامت و شخصیت در مسیر اهداف نظام در حرکتید و تقدیم شهدای زیادی در این عرصه، گواه این ادعاست.

در ابتدای این دیدار، سرهنگ احمد پوربافرانی، رئیس پلیس راهور استان قم، گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه داد.