به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در این مراسم که صبح امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، آیت الله سعیدی ضمن گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) گفت: رحلت و فقدان یک رهبر، فراوان اتفاق افتاده ولی ادب و پاسداری مردم از این رهبر در ایران، از نادرترین حوادث تاریخ بشریت است.

تولیت آستان مقدس افزود: سابقه ندارد که یکی از اولیای خدا از دنیا رفته باشد و مردم اینچنین بر سر و سینه خود بزنند. حضرت محمد صلی الله علیه و آله، اشرف انبیاء و مخلوقات هستند و هیچ کس به شرفات و مقام ایشان نیست، ولی در تاریخ خوانده ایم که هیچگاه مردم اینچنین در سوگ فقدان پیامبر عرض ادب نکرده و حتی فرصت طلب ها و منافقان و وابستگان به کفار و دلبستگان بت پرستی، با نشانه های بیماری پیامبر به دنبال اهداف بیمارگونه خود رفتند و در اندیشه غصب خلافت برآمدند.

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام خمینی(ره) در کمترین فرصت ممکن برای سکان داری انقلاب گفت: در تاریخ بشریت کم نظیر است که امتی با فقدان رهبرشان، بدون آنکه خبر داشته باشند نظر رهبر فقیدشان در اینباره چیست، اینچنین دست بیعت با رهبر جدیدشان بدهند.

آیت الله سعیدی افزود: در زمان پیامبر، مردم روز غدیر را دیدند و شاهد بودند و با امام علی علیه السلام پیمان بستند، ولی به سرعت با رحلت نبی مکرم اسلام عهد خود را شکستند؛ در زمان ما مردم وقتی از انتخاب مقام معظم رهبری از سوی خبرگان آگاه شدند، با بصیرتی که داشتند، با ایشان همراه شدند.

وی در ادامه درباره شهدای ۱۵ خرداد گفت: در آن روزگار، شهید دادن، غریب بود و جرئت به صحنه آمدن، با علم این که ممکن است شهید شوند، کاری ارزشمند بود؛ درسی که از این روز می گیریم، این است که وقتی قرار است ارتباط ما با ولایت از سوی طاغوت تحت تأثیر قرار گیرد، باید وارد میدان شد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با تأکید بر این که یاد و خاطره و هدف شهدایی که در این عرصه وارد می شوند، نباید فراموش شود، تصریح کرد: شهدا پل نیستند که از روی آنها عبور کنیم، شهدا یک خط و راه هستند که انسان از طریق این راه ها، به اهداف بلند دست می یابند.

در ادامه این مراسم، خادمان کریمه اهل بیت(س) پس از انجام زیارت دسته جمعی، به سمت ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رفته و به مقام این بانو ادای احترام کردند.