زینب گلکارزاده، در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم از ابتدای ماه  مبارک رمضان به همت واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) برای بانوان در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه سلام الله  علیها برگزار می شود، گفت: حدود ۴۰قاری خواهر در برگزاری روزانه مراسم ترتیل خوانی با مرکز قرآن و حدیث همکاری دارند.

وی افزود: مراسم ترتیل خوانی بانوان همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در شبستان نجمه خاتون سلام الله  علیها حرم حضرت معصومه سلام الله  علیها برای بانوان برگزار شده و تاکنون استقبال بانوان از این برنامه قرآنی بسیار خوب بوده است.

سرپرست واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) آستان حضرت معصومه سلام الله  علیها با تأکید بر اینکه بیان نکات تفسیری آیات یکی از برنامه‌های حاشیه‌ای مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم بوده که با حضور اساتید برجسته خواهر حوزه علمیه قم برگزار می شود، گفت: در راستای تعمیق باورها و مفاهیم قرآنی همه روز بعد از بیان تفسیر آیات، براساس نکات تفسیری برای خواهران مسابقه قرآنی طراحی شده و با پاسخ به سؤالات همه روزه از میان خواهران شرکت کننده پنج نفر به قید قرعه انتخاب شده و جوایز و هدایای متبرکی به آن‌ها اهدا می شود.

خانم گلکار با اشاره به اینکه در حال حاضر کلاس‌های قرآنی برای بانوان در رشته‌های قرائت، روخوانی، تجوید، صوت، لحن، مفاهیم و حفظ در حال برگزاری است، گفت: در حال حاضر در رشته حفظ قرآن کریم ۸ کلاس در شبستان نجمه خاتون سلام الله  علیها و ۱۱ کلاس در واحد صفاییه این مرکز برای علاقمندان برگزار می شود.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به دو هزار قرآن آموز در رشته‌های مختلف قرآنی در آستان حضرت معصومه سلام الله  علیهامشغول فراگیری و آموزش هستند.

سرپرست واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) آستان حضرت معصومه سلام الله  علیها با اشاره به اینکه مرکز قرآن و حدیث در کنار دوره های قرآنی، دوره های معارفی هم برای خواهران برگزار می کند، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال دو دوره معارفی کوتاه مدت« ام المومنین» و « مولود کعبه» با محوریت شخصیت شناسی حضرت خدیجه سلام الله  علیها و امام حسن مجتبی علیه السلام برای بانوان برگزار شد.

خانم گلکار با بیان اینکه دوره های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) تنها مختص بانوان و افراد بزرگسال نیست، یادآور شد: در حال حاضر مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) روز های پنج‌شنبه هر هر هفته را به آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی به کودکان و نوجوانان دختر اختصاص داده و دختران در سن ۸ سال و پس از آن می‌توانند در دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) حضور یابند.