به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر گفت: خداوند هدف از خلقت انسان را عبادت قرار داد، ولی او را به این کار مجبور نکرد، بلکه به او اختیار داد تا با عبادت اختیاری به سعادت و پاداش دست یابد.

وی راه حق و راه تباهی را در پیش روی انسان عنوان کرد و گفت: هر دو راه مردم را به سوی خود می خوانند؛ توحیدیان مردم را به سوی خدا می خوانند و جزو حزب الله هستند، در مقابل مفسدین هستند که در دستگاه حزب الشیطان در حال گمراه کردن مردم به سوی باطل هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: دستگاه حزب الله، تا آخرین روز زندگی انسان ها، برای هدایت آنها تلاش می کنند تا از گمراهی نجات یابند. در طرف مقابل نیز اهل باطل تا آخرین لحظات زندگی انسان، به دنبال گمراه ساختن او هستند.

وی با بیان این که هر دو حزب، دارای طرفدارانی هستند که حتی جان خود را در این راه می دهند، گفت: امروزه افرادی مانند داعشی ها و تکفیری ها که در عرصه شرک و کفر شان، خود را نابود می کنند تا عده ای را نابود سازند، این افراد در راه طاغوت می جنگند و با مرگشان به درک واصل می شوند و اهل توحید با از دست دادن جانشان به بهشت می روند.

آیت الله سعیدی افزود: در شب قدر آمده ایم که حد خود را مشخص کنیم، نه این که این شب را تنها به دنبال اشک ریختن و بر سر و سینه زدن صرف کنیم. باید از فرصت این ماه که شیطان در بند است، حد خود را مشخص کرده و راه خود را انتخاب کنیم.

وی شب قدر را شب تقدیر و سرنوشت معرفی کرد  گفت: ما در این شب آمده ایم که از کفار دوری جوییم و در مسیر بندگان صالح خدا قرار گیریم. این شب، شبی است که بندگان صالح خدا خود را در مسیری قرار می دهند که مورد رضای الهی قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: انسان ها متعلق به خدا هستند و اعضا و جوارح آنها ازآن خداست. کسی که معصیت می کند، به حریم خدا تجاوز کرده است و به خود ظلم کرده است.

وی توبه را بالاترین اعمال در شب قدر عنوان کرد و گفت: توبه ها باید صادقانه باشد. انسان باید از درون استغفار کند و از بیرون اعمال و رفتار خود را کنترل سازد؛ همچنین توبه باید استمرار داشته باشد. در این صورت خدا برکاتش را شامل حال این بنده خود می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها یکی از برکات استغفار را امکان ارتباط با امام زمان(عج) دانست و گفت: ما با استغفار و توبه و کنار گذاشتن گناهان در اصل امام زمان خود را یاری رسانده ایم، از این رو خود را به ایشان نزدیک کرده ایم.

وی با اشاره به روایتی از نبی اکرم(ص) گفت: بر اساس روایت این پیامبر الهی، رسول اکرم و امام علی علیه السلام پدران امت هستند؛ وقتی رسول خدا و امیرالمؤمنین پدران ما باشند، حضرت خدیجه کبری و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما نیز مادران ما هستند.