به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اعضای ستاد موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در راستای تقویت ارتباط و تعامل با عتبات عالیات و برپایی موکب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در اربعین حسینی با علما، تولیت های آستان های شریف معصومین و مسئولان اجرایی عراق دیدار و گفت و گو کردند.

از برنامه های خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در عراق، دیدار با حضرت آیت الله حکیم بود؛ ایشان در این دیدار گفتند: در موضوع زیارت اربعین سید الشهدا تمام امور باید کنار گذاشته شود و مردم فقط حول محور ولایت گرد هم جمع شوند.

ایشان با اشاره به جایگاه خدمت به زائران امام حسین علیه السلام در اربعین حسینی گفتند: در اربعین حسینی، خیلی ها هستند که با مقامات والا به توفیق نوکری سید الشهدا نائل می شوند امام حضور عتبه معصومیه برای شیعیان عراق و همه افرادی که بدون در نظر گرفتن  جایگاه خود به خدمتگزاری می پردازند، قوت قلب است.

از دیگر این دیدارها، دیدار با تولیت و قائم مقام عتبه علوی بود. حجت الاسلام والمسلمین سید نزار هاشم حبل المتین، تولیت عتبه علوی در این مراسم گفت: در ایام اربعین، همه شعیان خادم سید الشهدا می شوند و ما و شما نیز باید به خیل این مشتاقان بپیوندیم.

وی بر آمادگی عتبه مقدسه علوی در راستای حمایت از موکب حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تأکید کرد.

دیدار با تولیت عتبه حسینیه از دیگر برنامه های مسئولان آستان مقدس قم در عراق بود. حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی کربلایی، تولیت شرعی عتبه حسینیه در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور آستان حضرت معصومه(س) در خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام در ایام اربعین گفت: ارتباط با عتبه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها در عرصه های تبادل تجربیات فرهنگی به ویژه در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) ضروری است.

سید جعفر موسوی، تولیت اجرایی عتبه حسینیه نیز در جمع مسئولان حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سال های گذشته برادری خود را به نحو احسن ثابت کرده است و امید می رود این روابط هر سال نسبت به سال گذشته قوت پیدا کند.

خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه حضور خود درعراق، با دکتر جمال دباغ، تولیت عتبه کاظمیه دیدار کردند. وی برپایی موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در اربعین را ارزشمند دانست.

عقیل الطریحی، استاندار کربلا نیز در جمع خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اظهار داشت: از آنجایی که در عراق تمامی امور مربوط به ایران توسط کارگزاری و سفارت انجام می شود، با افتخار اعلام می کنم که با توجه به جایگاه ویژه عتبه معصومیه(س)، بدون در نظر گرفتن ملاحظات اداری، هرآنچه از ظرفیت استانداری مقدور باشد، برای احیای موکب این عتبه مقدسه به خدمت خواهیم گرفت.

اعضای ستاد موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه این سفر با حجت الاسلام والمسلمین سید علاء الموسوی، رئیس دیوان وقف شیعی عراق دیدار کردند. وی در این دیدار گفت: اقامه موکب از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها  جزو توقعات ما بود که امید است با تدبیر عتبه معصومیه به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد./