به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های دینی در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم الحرام و عزاداری امام حسین علیه السلام گفت: کسانی که در کربلا مرتکب آن جنایت بی سابقه شدند، خصوصیاتی داشتند که موجب شد آنها در این مسیر خطرناک و ننگین گرفتار شوند.

وی اظهار داشت: این افراد کسانی بودند که دنیا آنها را فریب داده بود و بهره های کمی را گرفتند و در طمع به دست آوردن مال دنیا آخرت خود را فروختند؛ این افراد با تکبر و گردن فرازی خشم خدا و پیغمبر را برانگیختند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: امام حسین علیه السلام در برخورد با این گروه انسان ها، در راه خدا با آنها جهاد کرد، در حالی که در آن صابر و مراقب بود، تا جایی که خونش در راه اطاعت الهی بر زمین ریخت.

وی درباره وظایف پیروان مکتب اهل بیت(ع) نسبت به دشمنان آل الله گفت: وظیفه ما به عنوان محب اهل بیت(ع) این است که از درون و بر اساس باورمان، در برابر دشمنان آنها صف بندی داشته باشیم و از خدا بخواهیم آنها را به سزای کارهایشان عذاب کند.

آیت الله سعیدی به عزاداری های شیعیان در مصیبت امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: در عزاداری ها باید بدانیم که ما تنها برای مصیبتی که بیش از هزار سال قبل بر اهل بیت(ع) شده، عزاداری نمی کنیم. هدف اصلی این است که اوصاف امام حسین علیه السلام و یارانشان و اصاف کسانی که در برابر این امام همام صف آرایی کردند را بدانیم و به وظیفه خود نسبت به کسانی که تلاش در انحراف اسلام و به خشم آوردن پروردگار دارند، عمل کنیم.

وی افزود: در این عزاداری ها و سوگواری ها، در سرود ها، سخنرانی ها و…، اگر بخشی از برنامه ها نظر به گذشته دارد، بخش دیگری از برنامه به شرایط امروزی نظر داشته باشد. باید ضمن این که واقعه عاشورا تبیین می شود، وظایف امروز مردم نیز مطرح گردد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: اگر ما اوصاف دشمنان خدا و اهل بیت(ع) را بر زمان و شرایط امروزی تطبیق نکنیم، سوگوار گذشته و غافل از امروز خود می شویم. فلسفه عزاداری این است که سوگوار گذشته و هوشیار زمان خود باشیم.

وی با بیان این که حفظ هوشیاری و بصیرت موجب شد که نهضت امام خمینی(ره) به پیروزی برسد، گفت: نمونه دیگر این هوشیاری و بصیرت، خلق حماسه ۹دی در برابر فتنه ۸۸ بود که در ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و حرمت شکنی ها نسبت به ساحت این امام معصوم(ع)، همه مردم نسبت به سوء نیت فتنه گران آگاه شدند و با حضور حماسی در خیابان ها، به وظیفه خود عمل کنند و این فتنه که دشمن به آن دل بسته و آن را بنا نهاده بودند، خنثی شد.

آیت الله سعیدی مقابله برای ورود هر گونه خرافه و آسیب در عزاداری امام حسین علیه السلام را نیازمند تدبیر و حوصله عنوان کرد و گفت: اموری که طی سالیان متمادی در این عرصه وارد شده، یک شبه قابل تغییر نیست، بلکه باید با تدبیر و حوصله شرایط را تغییر داد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح امنیتی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای خنثی کردن هر گونه تهدید دشمن، گفت: این تهدید همواره نسبت به امام حسین علیه السلام و عزاداری ایشان همواره وجود داشته که امید می رود اجرای طرح امنیتی و همکاری مردم در این عرصه، امکان بروز هر گونه آسیب احتمالی از بین برود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: البته این مسئله نباید به گونه ای باشد که شور عزاداری امام حسین علیه السلام از بین برود.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کشور و پیام ها و دست آوردهای آن گفت: توجه به این هفته، به ما می آموزد که آنچه به دست آوردیم با شهادت و رشادت و تحت رهبری مرجع دینی بوده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با غرب درباره مسئله هسته ای، خاطرنشان کرد: از منظر مقام معظم رهبری، اگر مذاکره ای صورت می گیرد، برای اثبات بی اعتمادی جهانخواران و مستکبران است. آنها حق مسلم ما را از ما می گیرند و با منت و ذلت می خواهند به خودمان بازگردانند. از آنها خیری به ما نمی رسد.

امام جمعه قم افزود: به نمیاش گذاشتن دست آوردهای دفاع مقدس موجب می شود که ما و به ویژه مسئولان نگاهی به گذشته پرافتخار خود بیندازیم و وظیفه و تکلیفی که متوجه ما است را از آن دریابیم.