به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران گفت: خداوند مسلمانان را برادر هم قرار داد تا به یکدیگر کمک کنند.

وی با بیان این که برادر بودن مسلمانان را خداوند قرار داده و رسول اکرم(ص) آن را ابلاغ فرمودند گفت: حضور ائمه اطهار(ع) در مناطق مختلف و قبول مطهر این بزرگان، اخوت و برادری مسلمانان را تثبیت نموده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وجه مشترک مسلمانان را بعد از قرآن و عترت  و اسلام، اعتاب مقدسه در مناطق مختلف عنوان و بیان کرد: اعتاب مقدسه، وجه اشتراک و اخوت ملت های مسلمان هستند؛ مسئله ای که دشمن نسبت به آن حساسیت داشته و از این رو تلاش داشتند دراین کشورها، مهره های اصلی خود در رأس آن باشند؛ درایران، شاه و در عراق نیز صدام گماشته شد تا به این وسیله مانع اتحاد این دو کشور شوند.

وی با بیان این که در هر کشور اسلامی که مسئولان و مدیران آن را خود مردم انتخاب کرده اند، کارها به خوبی انجام گرفته است، گفت: در طرف مقابل، در هر کشوری که مسئولان آن از سوی دشمنان اسلام قرار داده می شود، آن جامعه آسیب های زیادی می بیند.

آیت الله سعیدی افزود: زمانی که چتر شاه از ایران اسلامی و صدام از عراق برداشته شد، شاهد هستیم که هر ساله بر تعاملات و وحدت دو کشور افزوده می شود؛ دو کشوری که وابستگی های دینی زیادی با هم دارند.

وی با اشاره به پذیرایی دولت و مردم عراق در اربعین حسینی از جمعیت ۲۰ میلیونی، بدون کوچک ترین حادثه ای گفت: شاهد هستیم که عربستان سعودی که وابسته استکبار است، در عین داشتن امکانات زیاد و وجود جمعیت یکی دو میلیونی در موسم حج، هر ساله شاهد حوادثی ناگوار برای حجاج هستیم که نمونه تأسف بار آن، حادثه منا و جان باختن هزاران نفر در لباس احرام بود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: وجود امنیت کامل برای زائران حسینی در اربعین، در شرایطی که کشور عراق در جنگ با تروریست های داعش است، نشان می دهد که دست عنایت خداوند و اهل بیت(ع) در این عرصه حامی و هدایتگر ماست.

وی با اشاره به راه اندازی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در اربعین حسینی در عراق گفت: امید می رود با همکاری مسئولان عراقی، شاهد برپایی موکبی در شأن این آستان شریف در مسیر خدمت رسانی به زائران حسینی باشیم.