به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای کانون نابینایان جلوه امید استان قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه خداوند برخی اوقات حوادثی را رقم می زند که در ضمن آن برکات و آثاری را بنمایاند، اظهار کرد: شهید مطهری به خاطر عواملی از قم به تهران رفتند و این هجرت باعث شد که تمرکز ایشان بر ارتباط با قشر جوان معطوف شود و آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما باید تدبیر الهی را با چشم دل ببینیم و تسلیم باشیم، افزود: یکی از مصادیق بسیار مهم تعاون در کارهای خیر تلاش برای رفع محرومیت از افراد نیازمند است و خدمت به نابینایان و بالفعل کردن استعدادهای این افراد از جمله این کارهای خیر است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند ای انسان تو فکر می کنی جسم کوچکی هستی؟ در حالی که خداوند جهانی را در تو گنجانده است، ابراز کرد: ما به مسئولان محترم توصیه می کنیم که اقداماتی که در توانشان باشد را برای تمام اقشار از جمله نابینایان انجام دهند.

وی با بیان اینکه انسان استعدادهای زیادی در خود جای داده است و تنها باید همت کند و خود را بشناسد گفت: در برنامه محفل بخشی از استعدادهای مردم را نشان دادند که چطور یک انسان می تواند معارف قرآنی را یاد بگیرد و به کمالات برسد بنابراین شما نیز باید ظرفیت ها و استعدادهای خود را بشناسید و به این توانایی ها ایمان داشته باشید و اگر این کار را انجام دهید حضور شما برای دیگران مایه عبرت خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام منصور رضوانی مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید استان قم با بیان اینکه ما بش از ۲ هزار ۷۰۰ نفر نا بینا و کم بینا در سطح استان داریم و حدود ۶۰۰ نفر که قابلیت آموزش پذیری و توامند سازی را دارند تحت پوشش کانون نابینایان هستند.

وی با بیان اینکه خداوند توانمندی های بالقوه ای را به معلولان داده است که باید با همت خودشان و کمک مسئولان بالفعل شود، گفت: برای نمونه با برگزاری یک سال کلاس حفظ قرآن برای نابینایان، تا کنون ۹ نفر از نا بینایان ۱۱ جزء قران را حفظ کرده اند که نشان دهنده استعداد این افراد است.

مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید استان قم افزود: بسیاری از افراد نابینا این استعداد را دارند که در نهادها مشغول به کار شوند و نیاز است که مسئولان این ظرفیت را ببینند.