به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در همایش «احلی من العسل» که پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، گفت: عاشورا تنها یک واقعه و حادثه نیست، بلکه یک مکتب و یک دانشگاه است، دانشگاهی که از طفل شش ماهه تا پیر مرد ۸۰ ساله در آن دانشجو بودند و درس کرامت، فضیلت، عبودیت حق، زنده نگه داشتن ارزش های الهی، حفظ قرآن از انحراف و تحریف و ایثار و شهادت و شجاعت آموختند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با بیان این که این دانشگاه، تنها یک دوره پذیرش نداشته است، گفت: عاشورا جریانی است که در طول تاریخ شاگردان زیادی را تربیت کرده و به این وسیله اسلام و تشیع را از تمامی آسیب ها و مخاطرات حفظ کرده است.

وی درادامه درباره ویژگی های حضرت قاسم علیه السلام گفت: این نوجوان کربلا در اوج سجایای اخلاقی و ادب بود؛ وقتی کسی با او سخن می گفت، با تمام وجود به سخن گوش می داد  وهیچگاه سخن کسی را قطع نمی کرد و در برابر بزرگان نهایت ادب را حفظ می نمود.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری حضرت قاسم علیه السلام را الگوی عبارت و بندگی خدا عنوان کرد و ادامه داد: این فرزند گرامی امام حسن علیه السلام در برابر امام زمان خود تسلیم بود و حتی برای رفتن به میدان نبرد، نزد امام حسین علیه السلام رفته و اذن نبرد گرفت. ایشان شجاعانه در دفاع از امام خود وارد میدان شد و جان خود را در این راه نثار کرد.

وی حضرت قاسم علیه السلام را الگویی کامل در پیش روی نوجوانان معرفی و بیان کرد: امروز دنیای استکبار برای نسل جوان ما برنامه ریزی های زیادی می کند، چراکه هر کدام از شما که درمسیر ولایت و اسلام در حرکت هستید، برای آنها از بمب اتمی نیز خطرناکترید؛ از این رو شما با الگو قرار دادن نوجوان کربلا، می توانید دراین مسیر به حرکت خود ادامه دهید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم افزود: شما می تواند با علم آموزی، مشکلات علمی جامعه اسلامی و شیعی را برطرف سازید و دسیسه های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و ولایت را نابود سازید.

وی در پایان اهتمام به حضور در آیین های مذهبی را برای همگان، به ویژه نوجوانان و جوانان ضروری دانست و گفت: شما باید ارتباط خود را با دانشگاه بزرگ عاشورا حفظ کنید و از این راه مسیر زندگی سعادت مندان خود را بیمه سازید.