به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم گفت: حرم حضرت معصومه(س) همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا موکبی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع برپا می کند و اجرای برنامه های فرهنگی در اولویت این موکب خواهد بود.

وی اضافه کرد: موکب حرم حضرت معصومه(س) با توزیع بیش از ۲۵۰ هزار بسته فرهنگی متنوع برای قشرهای مختلف مردم از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان، بانوان و زائران غیر ایرانی تلاش می کند امسال حضوری متفاوت تر در این عرصه داشته باشد.

وی گفت: معرفی سه شخصیت حضرت زهرا، امام رضا و حضرت معصومه علیهم السلام، معرفی حوزه علمیه، ظرفیت ها و عملکرد این نهاد و هم چنین معرفی احیاگران پیاده روی اربعین حسینی در قالب نمایشگاه، نشست های تخصصی و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان از برنامه هایی است که برای اجرا در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برنامه ریزی شده است.

به گفته مدیر اجرایی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اختصاص برنامه های فرهنگی برای بانوان به ویژه پاسخگویی به مسائل شرعی، اختصاص فضای ویژه بازی و معرفت افزایی برای کودکان و جوانان، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی برای زائران غیر ایرانی به زبان های انگلیسی، عربی، اردو و ترکی و هم چنین برپایی نمایشگاه و اجرای آیین ذکر، روضه و توسل از دیگر برنامه های این موکب است.

وی اقامه نماز قضا به جماعت را از برنامه های ویژه این موکب عنوان و بیان کرد: در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها علاوه بر این که نمازهای روزانه به صورت جماعت برگزار می شود، زمانی نیز برای اقامه نمازهای قضا به صورت جماعت و با هدف جبران گذشته و هم چنین افزایش امید زائران امام حسین سلام الله علیها به قبولی زیارت اربعین اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم افزود: مسئولان موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به تاسی از سیره اهل بیت(ع)، سفیران کریمه و نمایندگان حرم را برای عرض خسته نباشید و قوت قلب به همراه پرچم متبرک حرم کریمه اهل بیت(س) به موکب های مختلف اعزام می کنند.

مدیر اجرایی موکب حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که برنامه های موکب در بخش های مختلف خدماتی، فرهنگی و درمانی از شنبه ۲۲ آبان ماه امسال آغاز می شود و تا دوشنبه اول آذرماه ادامه دارد، اضافه کرد: مردم عراق میزبان اصلی زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند و برپاکنندگان موکب نیز تلاش می کنند خلاءهای احتمالی موجود در این میزبانی را پر کنند.

وی بیان کرد: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها آمادگی دارد نذرهای نقدی و غیر نقدی شهروندان را در دفتر مرکزی موکب واقع در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت جمع آوری کند و شماره تلفن ۳۷۱۷۵۴۰۸ – ۰۲۵ نیز آماده پاسخگویی به مردم و ارائه اطلاعات در این زمینه است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم افزود: هموطنان می توانند وجه نقدی خود را به یکی از شماره حساب های ۱۶۸۶۳۰۰۷۴۹۳۰۳ بانک سپه شعبه حضرت معصومه(س)، ۱-۷۷۹۹۹۹۹۹-۸۲۶-۳۵۲۰ بانک انصار شعبه صفاییه و ۰۱۰۰۰۴۹۰۳۷۶۰۲ بانک کارآفرین شعبه قم واریز کنند.

به گفته وی ، امکان واریز وجه از طریق تلفن همراه (ussd) با شماره گیری #۲۵۱*۷۴۱* نیز امکانپذیر است.