به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام احتشام در آخرین روز از ماه محرم طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: نگرش شاکرانه انسان‌ها به درگاه الهی، فراوانی نعمات را به دنبال دارد و خداوند نعمات مادی و معنوی را افزایش می‌دهد و کفران نعمت نیز عذاب شدید و زوال نعمت را در پی دارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: فرمول افزایش و اعطاء نعمت و همچنین زوال آن بستگی به شکر و کفر بندگان دارد و هرگاه انسان ها به نعمات الهی از جمله ولایت شکرگزار باشند، از الطاف خاص الهی بهره‌مند خواهند شد و طعم سعادت را خواهند چشید.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: کسانی که در زندگی به مرتبه عالی معنوی برسند دچار خوف، اندوه و اظطراب نشده، ارزش‌های معنوی را از دست نمی‌دهند و مصیبت‌های مختلف و امتحانات سخت الهی مانع شکرگزاری آنان نمی‌شود و در همه حال تسلیم محض الهی هستند.

حجت الاسلام احتشام یادآور شد: اگر کسی لباس ولایت به تن کند، استقامت و مجاهدتش در راه دین بیشتر می‌شود و تلاش می‌کند روز به روز رشد معنوی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: ورشکستگان معنوی در بین انسان‌ها زیاد وجود دارند اما افراد به این مسأله توجه ندارند؛ کسی که از عمر گرانبهای خود بهره کافی نبرد در واقع دچار ورشکستگی شده است و آثار این ورشکستگی به مراتب بدتر از ورشکستگی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: عمر انسان بسیار ارزشمند است و اگر کسی روزهایش شبیه هم باشد و رشد معنوی کسب نکند در حقیقت دچار خسران شده که جبرانش بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: تحصیل علوم و معارف دین و شناخت ولی نعمت سبب تحول در روح و روان انسان می‌شود و مسیر رسیدن به سعادت را هموار می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عدم هراس هنگام بروز مشکلات، مقاومت در برابر دشمنان و برخورد قاطع و باصلابت با مزدوران عالم و ایادی استکبار دستور صریح قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) خطاب به مسلمانان است و باید مجاهدین عالم با تمام وجود در برابر دشمنان ایستادگی کرده و منشور استقامت را در همه حالات به کار گیرند.

حجت الاسلام احتشام در پایان گفت: فرهنگ استقامت و دشمنی با جهانخواران و ایادی استکبار باید از سیره اهل‌بیت(ع) به درستی اخذ شود تا مبادا انسان از صراط مستقیم منحرف نشود چرا که در زمره ظالمین قرارگرفتن به معنای ظلم نمودن نیست بلکه همین که انسان دوست‌دار ظالم باشد و یا در مقابل ظلم سکوت کند در زمره ظالمین قرار می‌گیرد.