به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، سعید اسدی با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار در موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در عمود ۱۰۸۰ طرح شستشوی مکانیزه البسه زائرین انجام خواهد شد.

رئیس اداره خدمات اماکن آستان مقدس گفت: ۳ کانکس ویژه برادران و یک کانکس مخصوص خواهران بوده که هر کانکس مجهز به ۶ عدد ماشین لباسشویی می باشد که به صورت شبانه روزی در ۳ شیفت ۸ ساعته خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: خدام آقا و خانم در ۴ کانکس مجزا که به ماشین های لباسشویی مجهز شده اند البسه زائرین را به تفکیک جنسیت دریافت و طبق اصول بهداشتی و اسلامی شستشو و در بسته بندی مناسب تحویل خواهند داد.

مسئول خدمات رفاهی موکب آستان مقدس گفت: تعداد خدمتگزار درهر شیفت ۸ نفر است که قابلیت شستشوی ۱۲۰ کیلو البسه در هر دوره ۲۰ دقیقه ای را دارا می باشد.

وی در پایان بیان داشت: به کارگیری این طرح و ابتکار برای اولین بار که از نوآوری های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است، جهت تکریم و افزایش رفاه زائرین و حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از اشاعه بیماری های واگیردارصورت خواهد گرفت.