به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالاسلام، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که این که آرامش بخشی در خانه و نهاد خانواده دارای یک قاعده مندی خاص است، گفت: برای اینکه آرامش درمحیط خانه برقرار شود زن و شو هر باید نقش خود را به درستی در محیط خانه ایفا کنند.

وی افزود: برای جلب محبت طرف مقابل نباید بجنگیم بلکه باید با تدبیر رفتار کرده و کارهایی را که موجب افزایش میزان محبوبیت ما می می شود را انجام دهیم.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه محبت مادر به فرزند غریزی است به همین دلیل همه مردان مادران خود را بیشتر از همسرانشان دوست دارند، تصریح کرد: زنی که می خواهد محبت شوهرش را داشته باشد هرگز نباید به مادر شوهرش توهین کند زیرا همانطور که گفته شد همه مردان مادران خودرا بیشتر از همسرانشان دوست دارند.

حجت الاسلام و الملسمین تراشیون با بیان اینکه انسان باید در مقابل خانواده همسرش با مدارا رفتار کند، افزود: مدارا این نیست که انسان بدی های دیگران را به رخ کشیده و یا بخواهد آنها را تلافی کند بلکه مدارا در این است که انسان نسبت به بدی های دیگران گذشت داشته باشد.

وی با بیان این که عزت و احترام به خانواده همسر موجب عزت و احترام خود انسان می شود، ادامه داد: زن و مردی که نسبت به خانواده همسر خود عزت و احترام می گذارند این عزت و احترام زمینه استحکام زندگی آنها را فارهم کرده و موجب افزایش سازگاری در محیط خانواده می شود.