«يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ»؛ اى فرستاده ما آنچه را از ناحيه پروردگار به تو نازل شده برسان و اگر نكنى (نرسانى) اصلا پيغام پروردگار را نرساندى و خدا تو را از (شر) مردم نگه مى دارد زيرا خدا كافران را هدايت نمى فرمايد (به مقاصدشان نمى رساند (مائده آيه٦٧).

آيه شريفه در مقام بيان ابلاغ تمام و كمال رسالت پيامبر گرامي اسلام بواسطه ولايت مداري اميرالمومنين عليه السلام است كه خداوند متعال طبق بيان آيه خطاب به پيغمبرش ميفرمايد اگر ابلاغ نكني انگار رسالت الهي را انجام ندادي و ديگر پيامبر نيستي و رسالت اصلا ابلاغ نشده است.

در واقعه عاشورا اگر حضرت امام سجاد و حضرت زينب عليهما السلام بعد از واقعه به تبيین اهداف قيام امام حسين عليه السلام نمي پرداختند و آنرا به عالميان ابلاغ نمي كردند اين قيام هم همانند تمامي جنگهايي كه در گوشه كنار عالم اتفاق مي افتد پس از چندي از خاطرها محو مي گرديد و پيغام امام حسين عليه السلام كه آزادي جامعه بشري از بند هوا و هوس به آغوش خداي متعال بود در همان كربلا مدفون مي شد و خون امام حسين عليه السلام و ٧٢ يار موحدش به هدر مي رفت .

حضرت امام زين العابدين و حضرت زينب عليهما السلام چهل روز به تبليغ قيامي پرداختند كه اساس كفر را در هم كوبيد و چهره واقعي عده اي منافق به اسلام و مذهب را بر ملا كرد تبليغي كه بهاي آن خون ذبيح عظيمي همچون سيد الشهدا و اسارت آل الله را بدنبال دارد به طوري كه كودكي سه ساله هم اكنون در مقابل عده اي تكيفري و اسلام سيز ايستاده و فرياد رهايي انسانها از بند جهل را به گوش عالميان ميرساند.

چهل روز تبليغي كه اسارت در آن باعث رهايي دلهاي انسانهاي آزاده از بند حيوانيت به ملكوت اعلى خواهد بود تا جائي كه دشمن را به زانو در آورد و او مدعي برپايي خيمه عزا شد.

سعادت و شقاوت جامعه بشري با قيام امام حسين عليه السلام و ابلاغ امام سجاد و حضرت زينب عليهما السلام به تمام عالميان نمايان گرديد،باشد كه در راستاي قيام حسيني با عملي خدا پسند در زمره مبلغين الهي قرار گيرم،فتأمل…..