به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها که در دفتر وی برگزار شد، گفت: نسبت به معرفی شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها و جایگاه این بانو کوتاهی هایی صورت گرفته که حضور آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در این عرصه، حضوری ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی با بیان این که موضوعات زیادی پیرامون حضرت آمنه سلام الله علیها می تواند مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: با توجه به این که حضرت محمد صلی الله علیه و آله اشرف انبیا هستند، ممکن است این سؤال در ذهن ها ایجاد شود که چه نسبتی میان مادر پیامبر اسلام(ص) و انبیای الهی دیگر، به ویژه حضرت موسی و حضرت عیسی علیهماالسلام می باشد.

این استاد عالی حوزه با اشاره به روایاتی که درباره کرامت های حضرت آمنه سلام الله علیها وجود دارد، گفت: بر اساس روایات، این بانوی بزرگ در زمان وضع حمل، ملائک الهی را دیده و نداهایی را که به ملائکه الهی دستور داده  که این مولود را به شرق و غرب زمین طواف دهند، شنیده است. این ها همگی نشان از جایگاه رفیع مادر گرامی حضرت رسول اکرم(ص) است.

وی افزود: حضرت آمنه سلام الله علیها ظرفیت حمل حضرت محمد صلی الله علیه و آله را داشت و این پیامبر الهی را نسبت به دسیسه های یهودیان در نابودی فرزند گرامیشان حفظ می کردند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که اجداد حضرت آمنه سلام الله علیها هیچکدام مشرک و کافر نبودند، افزود: بر اساس روایتی از امام معصوم، ایشان توسل به حضرت آمنه سلام الله علیها را به یکی از مؤمنان توصیه کردند که این نیز گواهی دیگر بر جایگاه این بانوی بزرگ است.

وی با ضروری دانستن فرهنگ شدن توسل به حضرت آمنه سلام الله علیها ادامه داد: ما وظیفه داریم عظمت حضرت آمنه علیهاالسلام را دقیق بیان کنیم و این خلأ را در جامعه شیعه به اندازه توانمان پر کنیم.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلاهم الله علیها گزارشی از روند برگزاری این کنگره ارائه داد.