مريم شهبازي در گفت و گو با پايگاه خبري آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها گفت:‌ رواق نوجوان وي‍ژه خواهران در بالكن شرقي شبستان امام خميني(ره) فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي خود را در راستاي ارتقاي بينش ديني و فرهنگي نوجوانان انجام مي دهد.
مسئول امور فرهنگي خواهران آستان مقدس افزود:‌ فعاليت هاي تبليغي و ترويجي متناسب با سن نوجوانان هر روزه در ۲ شيفت صبح و عصر برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: برگزاري كارگاه هاي اخلاقي، تربيتي، عفاف و حجاب،‌ مهارت هاي زندگي،‌ فضاي مجازي،‌طب اسلامي و..از برنامه هاي مستمر اين واحد مي باشد.
شهبازي خاطر نشان كرد: برگزاري همايش هاي وي‍ژه نوجوانان و وي‍ژه برنامه هاي بزرگ مثل ترتيل خواني قرآن درماه مبارك رمضان كه با عنوان “ترنم قرآن ” مي باشد از فعاليت هاي وي‍ژه اي است كه در رواق نوجوانان برگزار مي شود.
مسئول امور فرهنگي خواهران حرم كريمه اهل بيت(ع) اظهار داشت:‌ ویژه برنامه ها و همایش های روز میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، و روز عید غدیر نیز از دیگر فعالیت های رواق نوجوانان خواهران است که هر ساله برگزار می شود.
وی با اشاره به تاثیر گزاری فضای خاص نوجوانان در فعالیت های فرهنگی گفت: فضا سازی متناسب با سن نوجوانان و انتقال مفاهیم از طریق فضا سازی های مختلف و سرگرمی های ویژه نوجوانان از اقداماتی است که توانسته است فضای خاصی را به فعالیت های فرهنگی در این بخش بدهد.
شهبازی در پایان گفت: پذیرش اردوی مدارس راهنمایی و دبیرستان های دخترانه و اجرای برنامه های متناسب با سن آن ها از دیگر فعالیت هایی است که در این بخش به طور گسترده و مستمر در حال انجام است.