به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس بازرسی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور گفت: شهر مقدس قم به لحاظ ویژگی های خاص خودش حرم اهل بیت(ع) است و تنها مرکز شیعی است که معارف اهل بیت(ع) را درسراسر جهان منتشر می کند و خاستگاه انقلاب بوده و مرجعیت جهان اسلام نیز در این شهر وجود دارند.
امام جمعه قم افزود: حساسیت ها باید نسبت به شهر قم حفظ شود به طوریکه هم افراد شایسته در مسند ها حضور داشته باشند و هم اینکه این مسئولین انتصابی، باور داشته باشند که این شهر یک مکان مقدس بوده و فراجناحی و سلیقه ای عمل کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: شکی نیست که شهر و مکان ها با همدیگر متفاوت هستند، لذا شهر قم یک مکان خاص و ویژه است و باید نگاه های ویژه ای به این شهر شود.
وی اظهار داشت: در قم، حرم کریمه اهل بیت)ع)، حوزه های علمیه و مسجد مقدس جمکران وجود دارد و این مساله بر امور فرهنگی تاثیر گذار است.
امام جمعه قم اضافه کرد: مسئله دین باوری باید جزو ذات انسان باشد و در مسئولیت های حساس مواظبت بیشتری نیاز است تا  مسئولینی که باورهای دینی درستی دارند منصوب شوند.
تولیت آستان مقدس افزود: تمامی رفتار و کردار مسئولین جمهوری اسلامی زیر ذره بین نگاه های مردم است و خوشبختانه مسئولین این شهر افراد متدین و دین باوری هستند.
وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب در متن عمومی جامعه گفت: مردم باید از روی اعتقاد به سمت حجاب و عفاف بروند نه خوف و ترس که البته جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن قوانین حاکمیت نیز در این مسیر می تواند تاثیر گذار باشد.
آیت الله سعیدی در خاتمه با تبیین نقش خانواده ها در ترویج عفاف و حجاب در جامعه خاطر نشان کرد: نقش خانواده ها در مسئله عفاف و حجاب بسیار مهم است و همانگونه که والدین به فکر معیشت فرزندان خود هستند باید به فکر تربیت اسلامی آن ها نیز باشند چرا که روز قیامت باید پاسخگوی این مسئله باشند.