به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با اشاره به نکات آموزنده موجود در صلوات و مناجات شعبانیه اظهار کرد: خودسازی و خدمت به مردم مهم‌ترین نکاتی است که در این ماه مبارک باید مورد توجه قرار گیرد.
وی از سیل به‌عنوان یک امتحان الهی نام برد و اضافه کرد: بخشی از این امتحان الهی خودساخته بود و مردم و دولت نباید به حریم رودخانه تجاوز می‌کردند به همین علت نیز شاهد خسارت‌های سنگینی هستیم اما درون این آزمون الهی خیر و برکت بسیاری نهفته است چراکه کشور از سال‌های طولانی خشکسالی نجات یافت و چنین بارشی در ۱۰۰ سال اخیر وجود نداشته است.
تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: اگر لایروبی رودخانه‌ها به شیوه مطلوب انجام می‌شد میزان خسارت‌ها و حجم سیل نیز کاهش می‌یافت هر چند اگر این سدها را هم در نظام جمهوری اسلامی نساخته بودند شاهد سیل‌های بسیار سنگینی‌تری می‌بودیم.
وی ادامه داد: در برخی از نقاط نیز باید سدها ایجاد می‌شد اما برخی از ایجاد سدها ممانعت کردند و این اشتباه نباید دیگر تکرار شود.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر رسانه‌های دشمن به صورت مستمر درحال سم‌پاشی هستند، تصریح کرد: آن‌ها به انواع مختلف می‌خواهند به نظام اسلامی ضربه بزنند؛ اینکه بیشترین خبرها از سیل، توسط رسانه‌های دشمن مطرح می‌شود نشان می‌دهد که این رسانه‌ها می‌خواهند خود را دلسوز مردم نشان دهند و پشت آن نیز، اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه مردم در جریان سیل خاطرات دفاع مقدس را زنده کردند، مطرح کرد: روحانیون و سپاهیان در استان‌های سیل‌زده کشور به‌خوبی درخشیده و به مردم سیل‌زده بسیار کمک کردند؛ دلسوزی و عشقی که از این افراد در مناطق سیل‌زده مشاهده می‌شود قابل تقدیر است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم از تشکیل ستادهای مشخص برای ارائه خدمات و توزیع امکانات در میان سیل‌زدگان به صورت سازمان‌یافته یاد کرد و گفت: اگر با محوریت این ستادها خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان دنبال شود می‌توانیم به نیازهای اصلی همه سیل‌زدگان توجه کنیم.
وی از حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مناطق سیل‌زده به عنوان دلگرم کننده طلاب یاد کرد و گفت: در جریان سیل طلاب نیز آسیب‌هایی دیده‌اند اما خود در میدان کمک به مردم حضور پررنگی داشتند.
امام‌جمعه قم یادآور شد: برخی به هر علتی نسبت به روحانیون تصور درستی نداشتند اما به لطف حرکت‌های جهادی که روحانیون در کمک به سیل‌زدگان رقم زدند، همگان نسبت به چهره حقیقی روحانیت آگاه شدند.