امام جمعه قم گفت: رسانه ها سرمایه های ارزشمندی هستند و دشمنان نیز به دنبال این سرمایه ها هستند تا از طریق آن ها اهداف پلیدشان را تامین و نقشه های خود را عملی کنند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان و اعضای سازمان بسیج رسانه سراسر کشور در شبستان امام خمینی(ره) گفت: بحث رسانه از جمله مشاغلی است که شایسته است افراد نه به صورت تصادفی و نه برای امرار معاش بلکه بر اساس ضرورت و وظیفه باید در آن فعالیت کند.
امام جمعه قم افزود: صداقت و صراحت داشتن دو وظیفه اصلی و ذاتی اصحاب رسانه است که اگر از این دو خصلت برخوردار باشند هویت ذاتی آن ها شکل می گیرد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: اگر صداقت و صراحت در وجود اصحاب رسانه نباشد، مشروعیت آن ها زیر سوال می رود و زشتی ها و خصلت های بدی در پی رعایت نشدن این دو خصلت ظهور و بروز پیدا می کند.
آیت الله سعیدی اظهار داشت: اگر اصحاب رسانه بر پایه آموزه های اسلامی و رعایت خصلت های ذاتی حرکت کند هم اعتماد مردم جلب و تامین می شود و هم پایه های حکومت و نظام اسلامی تثبیت و اخلاق هم در متن عمومی جامعه گسترش پیدا می کند.
وی در ادامه گفت: رسانه ها سرمایه های ارزشمندی هستند و دشمنان نیز به دنبال این سرمایه ها هستند تا از طریق آن ها اهداف پلیدشان را تامین و نقشه های خود را عملی کنند.
تولیت آستان مقدس اظهار داشت: باید در رسانه ها همپای معرفی ایمان، کفر هم معرفی شود و زمانیکه توحید محوری معرفی می شود، شرک هم به مردم معرفی شود و در کنار معرفی دوست، دشمن هم شناسانده شود که این می تواند رمز ماندگاری دین اسلام باشد.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: آسیبی که می تواند اصحاب رسانه را تهدید کند برجسته نمودن مسائل فردی در کنار مسائل اصولی نظام است و این نوع برجسته کردن مسائل فرعی و اصلی نشان دادن آن ها به نوعی خیانت است.
آیت الله سعیدی اضافه کرد: تضعیف مسئولان نظام توسط اصحاب رسانه یکی از آسیب های جدی این قشر است چرا که تضعیف مسئولان نظام در نهایت به تضعیف مردم منتهی خواهد شد و در فهم مردم تردید و تشکیک ایجاد خواهد کرد و دیگر اینکه به تضعیف حاکمیت منجر خواهد شد.
وی اظهار داشت: باید اصحاب رسانه تلاش کنند جایگاه مسئولان و متصدیان نظام تضعیف نشود.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: هوشیاری رسانه ها در قضایایی مثل فتنه ۸۸ خیلی مهم و تاثیر گزار است و باید توجه داشت که چه مسائلی اصلی و چه مسائلی فرعی است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: در بیان حقایق و مسائل و مطالب، انصاف شرط اول و اصلی اصحاب رسانه است و در بیان مسائل باید مصالح و مفاسد کشور رعایت شود.
انتهای پیام /۱۱۰