اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه فرهنگی -اقتصادی زائر کریمه با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها،  جهت گزارش عملکرد این موسسه دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ایت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه فرهنگی- اقتصادی زائر ضمن تقدیر از فعالیت های های صورت گرفته در این موسسه گفت: تمامی موقوفات و سرمایه های آستان مقدس به صورت یک امانت الهی در دستان ما هستند و باید تلاش شود به نحو احسن از آن ها استفاده شود که هم حضرت معصومه سلام الله علیها راضی و خشنود باشند و هم نیات واقفین رعایت شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: باید تمامی فعالیت ها در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و انگیزه در بین اعضای هیئت مدیره نسبت به انجام فعالیت ها بیشتر شود.
در ادامه این دیدار، مهندس حسین فراهانی مدیر عامل موسسه فرهنگی–اقتصادی زائر ضمن تشریح عملکرد موسسه در بخش های مختلف گفت: تمامی فعالیت ها در راستای اقتصاد مقاومتی و احیا و حفظ و حراست موقوفات آستان مقدس بوده و حتی الامکان سعی شده است از تولیدات داخلی استفاده و از خرید وسایل خارجی جلوگیری شود.
وی افزود: احداث باغات جدید و توسعه آن ها نسبت به سال های گذشته، اصلاح الگوی کشت و زرع در باغات پسته، بهره برداری از پروژه های آبیاری قطره ای، اجرای آبیاری تحت فشار در ۵۰ هکتار از باغات و مزارع، تسطیح اراضی موقوفه درمساحت ۸۰ هکتار و گسترش و بازسازی استخرهای پرورش ماهی، کنترل آفات محصولات و تولید محصولات سالم، تولید گیاهان داروئی متنوع و دانه های روغنی کلزا از جمله اقداماتی است که در زمینه کشاورزی انجام شده است.
فراهانی خاطر نشان کرد: ایجاد پایگاه ترویجی و تحقیقی کریمه، برگزاری دوره های آموزشی فنی آب و خاک و باغبانی، هماهنگی جهت بازدید کارشناسان داخلی و خارجی از فعالیت های کشاورزی موسسه زائر، احداث سوله های فنی و عمرانی جهت فناوری محصولات تولیدی باغات موقوفه از فعالیت هایی است که در سال ۹۵ انجام شده و نسبت به سال های گذشته تاثیر خود را در افزایش و بهره وری فعالیت های اقتصادی گذاشته است و به همین علت موسسه توانست در سال ۹۵ به عنوان کار آفرین برتر استان قم انتخاب شود.
مدیر عامل موسسه زائر اظهار داشت: در بخش فرهنگی، شورای کتاب در سال ۹۵ با فعالیت خود در بخش نشر کتاب، توانست ۳۰ عنوان جدید را چاپ و ۹۰ عنوان دیگر را تجدید چاپ کرده و در ۷ نقطه از سطح شهر به فروش برساند.
وی افزود: شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی کتاب و چاپ قرآن کریم و کتاب های اخلاقی از جمله اقدامات دیگر این بخش است.
فراهانی در پایان با اشاره به فعالیت های عمرانی موسسه زائر گفت: اجرای پروژه های عمرانی و تجاری در سطح استان قم، جهت استفاده بهینه از موقوفات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که با سرعت عمل بالا در ساخت و ساز آن ها صورت گرفته از جمله اقداماتی است که توسط این موسسه انجام شده است.
انتهای پیام /۱۱۰