رئیس جهاد کشاورزی استان قم گفت: محور تمامی پروژه های کشاورزی استان قم در راستای اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مهندس محمد رضا طلایی در آیین افتتاح از دو پروژه پرورش ماهیان خاویاری و آبیاری نوین در اراضی موقوفه حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: بخش کشاورزی در استان قم موفق بوده و در بسیاری از بخش ها به مرز خودکفایی رسیده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: دولت در بخش کشاورزی اعتبارات خود را نسبت به سال ۹۲ و ۹۳ به مقدار ۸ برابر افزایش داده است و سطح اجرای آبیاری های نوین به ۶۵۰۰ هکتار رسیده و استان قم نیز در کشور رتبه پنجم را دارد.
وی افزود: در بحث اصلاح الگوی کشت، کشاورزان استان قم همکاری خوبی با جهاد دارند و مسیر مشخص الگوی کشت در سطح استان قم انجام شده و قرار است استان قم به عنوان الگوی کشت کشوری معرفی شود.
طلایی در ادامه گفت: در استان قم توسعه باغات به صورت مستمر در حال انجام است و در خصوص کاشت گیاهان دارویی و همچنین پرورش دام و طیور پیشرفت های خوبی حاصل شده است.
رئیس جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: برنامه اقتصاد مقاومتی بر اساس ظرفیت های استان قم در حال اجرا است و در بحث شیلات و آبیاری نوین و تحت فشار هزینه های تولید کمتر و خود تولید و درآمد ها بیشتر شده است.
وی در پایان گفت: ۲۳ پروژه که مصوب ملی و استانی هستند در ایام الله دهه فجر با نگاه اقتصاد مقاومتی در استان قم افتتاح می شود که محور تمامی این پروژه ها از جمله پرورش ماهیان خاویاری و آبیاری نوین در اراضی موقوفه حضرت معصومه سلام الله علیها، اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام /۱۱۰