رئیس شیلات کشور گفت: : وقتی ما در استان قم علی رغم کمبود آب می توانیم تولید کننده خوبی باشیم یعنی اینکه می توانیم در کل کشوراین ظرفیت مناسب را ایجاد کنیم.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مهندس سید حسن صالحی، در جلسه آیین افتتاح از دو پروژه پرورش ماهیان خاویاری و آبیاری نوین در اراضی موقوفه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در علی آباد سراجه قم گفت: اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را در مقابل تحریم های خارجی مقاوم و بیمه کند و ما نمی توانیم در محصولات کشاورزی وابسته به خارج باشیم و سپس ادعای استقلال داشته باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: امروزه در کشور علی رغم کمبود اراضی زراعی در تولید گندم به مرز خودکفایی رسیدیم و این پتانسیل و ظرفیت حاصل شده است.
رئیس شیلات کل کشور خاطر نشان کرد: وقتی ما در استان قم علی رغم کمبود آب می توانیم تولید کننده خوبی باشیم، یعنی اینکه این ظرفیت وجود دارد که در سراسر کشور بتوانیم با عملی کردن اقتصاد مقاومتی مشکلات را مرتفع کنیم.
وی با تقدیر از خدمات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اظهار داشت: این نوع موسسات باید  در بهره وری آب، ارزش افزوده محصولات کشاورزی و صنایع وابسته و کاهش هزینه تولید،  پیشقدم و الگو برای دیگران باشند.
صالحی در ادامه گفت: امروزه تولیدات شیلات در ایران بیش از یک میلیون تن برآورد شده است که ۵۵ درصد از دریاها و ۴۵ درصد از آبزیان پرورشی است.
رئیس شیلات اظهار داشت: باید سرانه مصرف تولیدات شیلات در استان قم بیشتر شود چرا که در سلامتی انسان ها مهم است و داشتن انسان های سالم، تولید و مصرف غذای سالم است.
وی در پایان گفت: باید پرورش ماهیان خاویاری در استان قم بیشتر شود و طرح هایی در خصوص پرورش و برند سازی خاویار ایران و عرضه در بازارهای جهانی در حال آماده سازی است.
انتهای پیام /۱۱۰