استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه زنان ایرانی در طول تاریخ همواره از حضرت زهرا سلام الله علیها الگو برداری کرده اند، گفت: ثمره الگو برداری زنان ایرانی از حضرت زهرا و زینب پیروزی انقلاب اسلامی بود

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شاه جعفری، در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه زنان ایرانی در طول تاریخ همواره از حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها الگو برداری کرده اند، گفت: ثمره الگو برداری زنان ایرانی از حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها افزود: این بانوی بزرگوار برای این که بتوانند از ولایت و امامت دفاع کرده و زمینه احیای اسلام را پس از رحلت رسول خدا(ص) فراهم کنند به نقش همسرداری خود به خوبی عمل کرده و در میدان مبارزه علیه غاصبان مقام ولایت و امامت هرگز امام علی(ع) را تنها نگداشتند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین حضرت زهرا سلام الله علیها با تربیت دینی فرزندان خود، فرزندانی را تربیت کردند که همواره در مقابل ظلم ایستادگی کرده و مسیر اسلام را حفظ کردند.

شاه جعفری با بیان اینکه حضرت زهراسلام الله علیها زنی خانه نشین نبود، گفت:  این بانوی بزرگوار هرگاه لازم بود برای حمایت از امام و ولی خدا در صحنه بودند و این حضور در صحنه به حدی بود که حضرت زهرا سلام الله علیها در اثر این حمایت جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند و اولین شهیده راه امامت شدند.

وی افزود: وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها با این شاخصه ها و حضرت زینب سلام الله علیها الگوی زنان باشند زنان در کنار ایفای نقش همسری و مادری، همیشه برای حمایت از ولایت در صحنه خواهند بود و نمود این موضوع را در بهمن ماه سال ۵۷ و سال های پایانی پیروزی انقلاب به وضوح می توان مشاهده کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این سال ها ما شاهد هستیم که با وجود شکنجه های سخت دژخیمان پهلوی زنان صحنه را خالی نکردند و عده زیادی از آنها حتی با وجود کودک در آغوش در راهپیمایی شرکت می کردند که این موضوع نشان می دهد الگوی برداری از زنانی اسوه مانند حضرت زهرا سلام الله علیها تا چه اندازه می تواند در پیشرفت و موفقیت یک تمدن اثر گذار باشد.

شاه جعفری ادامه داد: به همین دلیل است که امام خمینی(ره) می فرمایند که همانطور که قرآن انسان را تربیت کرده و انسان ساز است زنان هم به همین ترتیب انسان ساز بوده و از دامن زن است که مرد به معراج می رود.

وی با اشاره به اینکه نقش مبارزه، هدایتگری و حمایت گری زنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی از حافظه ملت ایران و مردم آزاده جهان پاک نخواهد شد و زنان امروزی هم برای این که بتوانند ثمره مجاهدت زنان آن زمان را حفظ کنند باید با اتکا به قرآن کریم و الگوبرداری از حضرت زهرا سلام الله علیها در جامعه حاضر شده و برای نجات و رهایی امت اسلامی تلاش و از خودگذشتگی کنند.

انتهای پیام/۱۱۲