استاد حوزه علمیه قم  گفت: حضرت زهرا  سلام الله علیها همواره به دنبال سعادت و هدایت امت بودند و دیدن گمراهی امت برای ایشان دشوار  بود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سید صادق میر شفیعی، در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه ام سلمه هنگامی که حضرت زهرا سلام الله علیها در اثر جراحت در بستر بیماری بودند به عیادت ایشان می رود و از حضرت زهرا سلام الله علیها احوالپرسی می کند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها به ام سلمه می فرمایند که ای مادر من شب را صبح کردم در حالی که میان دو غصه بودم.

وی افزود: در اینجا حضرت زهرا سلام الله علیها برای بیان غصه خود از واژه کرب استفاده می کنند و کرب غصه ای است که انسان را رها نکرده و کشنده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها در ادامه به ام سلمه می فرمایند که«غصه از دست دادن پدرم غصه ای است که من را رها نمی کند و همیشه همراه من است».

حجت الاسلام میرشفیعی با بیان اینکه امام علی(ع) می فرمایند که فقدان رسول خدا(ص) به قدری برای ما سنگین بود که من اشک ها و گریه خود را فرو می خوردم تا بتوانم فاطمه سلام الله علیها و فرزندانم را آرام کنم، گفت: به همین دلیل حضرت زهرا سلام الله علیها رحلت رسول خدا(ص) را غصه ای عنوان می کنند که همیشه همراه ایشان بوده و تمامی ندارد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند که ظلمی که به وصی پیغمبر شد دومین غصه ای است که مرا می کشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خانه نشینی و مظلومیت امام علی(ع) برای حضرت زهرا سلام الله علیها کشنده بود، افزود: علت کشنده بودن خانه نشینی امام علی(ع) برای حضرت زهرا سلام الله علیها این بود که با خانه نشین شدن وصی پیامبر(ص) درهای هدایت، علم، معرفت و حکمت به روی مردم بسته می شد و تحمل این وضع برای حضرت زهرا سلام الله علیها که شاهد رنج های ۲۳ ساله پیامبر(ص) برای هدایت مردم بودند، دشوار بود.

حجت الاسلام میرشفیعی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها به دنبال سعادت و هدایت امت بودند، گفت: با خانه نشینی امام علی(ع) حضرت زهرا سلام الله علیها می دیدند که در های جهنم، جهالت و ظلالت به روی مردم باز شده و دیدن گمراهی امت برای حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار دشوار و کشنده بود.

وی یادآور شد: حضرت زهرا سلام الله علیها نمی توانستند تحمل کنند که درهای بهشت به روی مردم بسته و درهای جهنم به روی مردم باز شود؛ زیرا حضرت زهرا سلام الله علیها می دانستند که هر کس که به غیر ما انزل الله برود جهنمی شده و رو به سوی سقوط می رود و همانطور که بیان شد تحمل این وضعیت برای حضرت زهرا سلام الله علیها که مادر امت بودند، دشوار بود و به همین دلیل ایشان تا آخرین لحظه شهادت برای امت نگران بودند و برای امت اشک می ریختند.