به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد طی سخنانی در شب میلاد امام حسین علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ماه شعبان ماه بندگی خداوند و ماه آماده شدن برای ورود به ماه ضیافت الهی است و شب سوم ماه شعبان نیز شب ولادت باسعادت خامس اهل کساء و سفینه نجات است.

وی افزود: در شب میلاد امام حسین علیه‌السلام ملائکه دسته‌دسته فرود می‌آمدند و خدمت رسول گرامی اسلام تبریک می‌گفتند و امام حسین علیه‌السلام ویژگی‌هایی داشتند که با بعضی انبیاء گذشته مشترک بودند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات امام حسین علیه‌السلام این است که حضرت شش‌ماهه متولدشده‌اند و در این جهت با حضرت یحیی علیه‌السلام مشترک هستند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های امام حسین علیه‌السلام این است که قبل از ایشان کسی در عرب نامش حسین نبوده و اولین نام حسین بر روی حضرت نهاده شده است و در خصوص حضرت یحیی علیه‌السلام نیز کسی قبلاً به این نام وجود نداشته است.

نظری منفرد یادآور شد: ویژگی سوم امام حسین علیه‌السلام شهادت حضرت است که با حضرت یحیی علیه‌السلام در این خصوص مشترک است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: گریستن آسمان برای شهادت امام حسین علیه‌السلام و حضرت یحیی علیه‌السلام اشتراکی است و حضرت یحیی علیه‌السلام وقتی جوان بود به شهادت رسید و خداوند وی را در سن کودکی به مقامات عالی  رساند و حضرت قبل از بلوغ ظاهری به‌طور عجیبی عبادت خداوند را انجام می‌دادند و اهل بکاء شدید بودند.

وی افزود: انسان وقتی به خداوند برسد بدون درنگ عبادت خداوند را انجام خواهد داد همانطور که وقتی حضرت یحیی علیه‌السلام به این مقام رسید عبادت خداوند را انجام ‌داد و تمام این خصوصیات حضرت یحیی علیه‌السلام در امام حسین علیه‌السلام نیز وجود داشت.

نظری منفرد خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد عبودیت امام حسین علیه‌السلام را درک کند باید به دعای عرفه حضرت نگاه کند چراکه این دعا یک کتاب جامع زندگی است و یکی از گنج‌هایی است که از حضرت به ما رسیده و این دعا صادر نمی‌شود مگر از انسانی که در مسیر بندگی به اوج و قله عبودیت رسیده باشد.

وی در ادامه گفت: جنبه‌های ارزشی امام حسین علیه‌السلام انسان را حیرت‌زده می‌کند اما نباید فقط به این جنبه‌های ارزشی ایثار، صبر، شجاعت و فداکاری اکتفا کرد چراکه حضرت یک عابد حقیقی به درگاه الهی بودند.