استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ریشه مشکلات امروزی زندگی ها در عدم محبت به یکدیگر نهفته است، گفت: محبت طبق رهنمود امام معصوم و آیات قرآن کریم حلال زندگی مشکلات زناشویی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم دریاباری، استاد حوزه علمیه قم در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به این که امروز مشکل خانواده و زوج های جوان این است که همه چیز حتی محبت کردن لفظی شده است، گفت: همین لفظی بودن محبت در خانواده های امروزی مشکل ساز شده و به جز آمار بالای طلاق زمینه گرایش به فساد را در میان زنان و مردان متأهل افزایش داده است.

وی با بیان اینکه محبت باید در عمل نشان داده شده و نمود عملی داشته باشد، افزود: زنی که شوهر خود را دوست دارد یا بالعکس مردی که همسر خود را دوست دارد همانطور که در زندگی، شادی ها و خوبی ها را با هم تقسیم می کنند در هنگام غم نیز باید به یکدیگر کمک کرده نسبت به هم مهربان و دلسورز هستند و به عبارت دیگر زن و شوهر مانند یک روح هستند در دو جسم و این همان مودتی است که قرآن از آن سخن می گوید.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براینکه محبت باید بیان شود، تصریح کرد: زندگی عرصه محبت و عشق بازی زن و شوهر است و از امام معصوم بیان شده که عبادتی بالاتر از این برای مرد نیست که به همسر خود بگوید او را دوست دارد.

دریابادی با بیان اینکه جهاد زن نیز خوب شوهرداری است، تصریح کرد: اگر زنی به همسر خود بگوید که من در تمام مدتی که با تو زندگی کرده ام از تو خیری ندیدم تمام عبادات زن باطل شده و جهنمی می شود.

وی دور شدن از سبک زندگی علوی و فاطمی و عمل نکردن به برنامه های قرآن را علت مشکلات زندگی های امروزی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند که نگاه محبت آمیز زن و شوهر نسبت به یکدیگر از اعتکاف در مسجد النبی افضل تر است.

دریاباری با تأکید اگر در زندگی زن و شوهر نسبت به یکدیگر گذشت و ایثار داشته و اگر این ایثار و گذشت برای خداوند باشد، خداوند به زندگی آنها برکت عنایت می کند، یادآور شد: امام صادق(ع) می فرمایند که هر زنی که در مقابل بداخلاقی و بدهانی همسرش گذشت کند و در مقابل این بد دهانی ها پاسخی نمی دهد خداوند  برای هر کلمه که همسرش به او می گوید؛خداوند اجر یک روزه دار و شهید را در کارنامه عملش می نویسد که این موضوع نشان می دهد که گذشت و ایثار و محبت در زندگی زناشویی و برقراری آرامش اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/۱۱۲