استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه قدر و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها مانند قدر و منزلت شب قدر ناشناخته است، گفت: سلام و درود از روی معرفت به حضرت زهرا، انسان را مورد غفران الهی قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم میر امام استاد حوزه علمیه قم در آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امام صادق(ع) در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند که فاطمه یعنی قدر و هرکس که بتواند فاطمه سلام الله علیها را با معرفت بشناسد شب قدر را شناخته است و هرکس شب قدر را شناخت حضرت زهرا سلام الله علیها را شناخته است.

وی افزود: با وجود این که پیامبر(ص) علم لدنی داشتند ولی خداوند در قرآن کریم خطاب به ایشان می فرمایند که ای پیامبر تو چه می دانی که شب قدر پیست و این آیه بیان می کند که همانطور که قدر و منزلت شب قدر برای کسی شناخته شده نیست قدر و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها نیز برای کسی شناخته شده نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت رسول(ص) در خصوص این که «سلام خدا بر فاطمه» می فرمایند که هر کسی که بر فاطمه زهرا سلام الله علیها درود فرستد خداوند او را مورد آمرزش و مغفرت خود قرار می دهد.

میرامام اظهار کرد: حدیث دیگری که در شأن حضرت زهرا سلام الله علیها از سوی پیامبر(ص) مطرح شده است این است که حضرت زهرا سلام الله علیها کسی هستند که طبق فرموده قرآن کریم« وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَی»  یعنی از روی هوا و هوس سخن نمی گویند و سخن ایشان جز صدق و برای رضای خدا نیست و هرکس بر ایشان درود بفرستند با من پیامبر در بهشت همنشین خواهد بود.

وی با بیان اینکه درود فرستادن به حضرت زهرا سلام الله علیها باید از روی معرفت آور باشد. یادآور شد: سلام بدون معرفت انسان را به جایی نمی رساند بنابراین انسان باید بداند که به چه شخصی سلام می دهد و اگر انسان جایگاه و مقام معصومان را با معرفت بشناسد می تواند در عالم هستی به عالی ترین مدارج صعود کند همانطور که پاداش زیارت با معرفت حضرت معصومه(س) بهشت است.

انتهای پیام/۱۱۲