آیت الله سید محمد سعیدی گفت: رسیدن به مقام شهادت اختیاری نیست بلکه روزی ویژه و یک رزق الهی و افتخار عظیمی است که قسمت هرکس نمی شود.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت سید محمد سعیدی در بزرگداشت روز شهید و روز تکریم مادران و همسران شهدا که در مجمتع امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار شد، گفت: خداوند از شهادت و مقام شهید به عنوان رزق و مرتبه ای بالا یاد کرده است و هیچکس به قصد کشته شدن پا در میدان جهاد نمی گذارد و شهادت رزق و روزی ویژه ای است که خداوند به جهادگران ارزانی می دارد.
امام جمعه قم افزود: رفتن در مسیر شهادت یک انتخاب است و افراد مشتاق با اختیار خود این مسیر را بر می گزینند،‌ اما رسیدن به مقام شهادت یک انتخاب و اختیاری نیست بلکه روزی ویژه و یک رزق الهی و افتخار عظیمی است که قسمت هرکس نمی شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: شهدا افتخار خانواده،‌ ملت،‌ کشور و اسلام ‌هستند و جایگاه شهدا در اسلام و قرآن و در کلام بزرگان اسلام مقام والایی است که بالاتر از آن هیچ خوبی دیگری وجود ندارد.
آیت الله سعیدی در ادامه اظهار داشت: انسان مادامی که در این دنیا زندگی می کند در معرض امتحان است و ممکن است در معرض خطر انحراف قرار گیرد و بسیاری بودند که در راه خدا جهاد کردند، برای انقلاب تلاش کردند، اما چون بی ولایت شدند در مسیر انحراف قدم برداشتند.
وی در پایان گفت: شهدا امروز ناظر بر اعمال و رفتار ما خصوصا خانواده هایشان هستند‌ و آنان انتظار دارند تا راهشان را ادامه دهیم و پاسدار خونهای پاکشان باشیم.
انتهای پیام /۱۱۰