تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: در دانشگاه باید علوم و فعالیت ها به سمتی پیش برود که خروجی مثبت و تولید ثروت علمی کند و  راهکارهای رسیدن به  اقتصاد مقاومتی را عملی نماید.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد استان قم گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و با توجه به حجم عظیم جوانان انقلابی و مومن اقتضاء ایجاب می کرد در شهرهای مختلف با انگیزه های گوناگون مراکز علمی تاسیس شود که در حوزه علمیه نیز این اقدام صورت و مورد تائید قرار گرفت.

امام جمعه قم افزود: دانشگاه و حوزه علمیه با توجه به رسالتی که دارند باید کاملا از نظر برنامه ها، گرایش ها، طرح ها و دیگر مباحث در خدمت نظام اسلامی باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خاطر نشان کرد: وجود سلیقه های مختلف در کشور یک امری ضروری و نشان دهنده پویایی انقلاب است و اگر همه یکدست و با یک گرایش و یک سلیقه باشند رشد علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اتفاق نمی افتد و بحران های مختلف به وجود می آید.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک نظام آزاد اندیش و پویا است و به همه سلایق که در چارچوب ارزش ها فعالیت می کند احترام می گذارد.

آیت الله سعیدی در ادامه افزود: انقلابی می تواند دوام بیاورد که به ارزش های خود احترام بگذارد، به خصوص اگر این ارزش ها اسلامی باشد و انقلاب  در ایران علاوه بر ایستادگی بر روی ارزش ها، اسلامی و برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) می باشد.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: اکثر مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، دلبسته حزب و جناح خاصی نیستند و همیشه پای ارزش های الهی ایستادگی می کنند و حزب واقعی در ایران همان حزب الهی و برگرفته از اندیشه های اسلامی است.

وی افزود: در دانشگاه باید علوم و فعالیت ها به سمتی پیش برود که خروجی مثبت و تولید ثروت علمی کند و  راهکارهای رسیدن به  اقتصاد مقاومتی را عملی نماید.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: اگر احساس مسئولیت در برابر خداوند نهادینه شود، کارها سالم تر و بهتر انجام می شود و درک آسیب هایی که جوانان دانشجو را تهدید می کند و پرهیز از اختلافات جناحی و سیاسی وظیفه مسئولین دانشگاه ها است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان گفت: باید از روحیه پاک جوانان دانشجو به سمت تعالی بخشی و رشد علمی استفاده بهینه کرد تا از این طریق فضای علمی و معنوی نهادینه شود.

انتهای پیام /۱۱۰