زیارت مریم مقدس سلام‌الله علیها نه در قلب واتیکان بلکه در قم، حرم اهل بیت و پایتخت معرفتی جهان اسلام

پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها: مظهر پیشرفت و تعالی مادی بود و از این‌که در به‌اصطلاح متمدن‌ترین کشور جهان زندگی می‌کرد به خود می‌بالید اما این بالیدن دوامی نداشت چراکه زمانی که در ورودی حریم کبریایی بانوی افلاکی ایستاده بود و چادربه‌سر کرد انگار همه‌چیز و هر چه که داشت یک‌دفعه فروریخت.

نمی‌دانست چه حسی است ولی احساس می‌کرد که همه‌چیز پوشالی است. چادربه‌سر کرد با گام‌های آهسته به‌طرف حرم حرکت کرد و در اولین نگاه که وارد حرم شد ابهت فاطمی و عظمت سلاله حیدری او را گرفت.

نمی‌دانست پا روی زمین می‌گذارد یا در افلاک راه می‌پیماید. فقط می‌دانست که وصف حالش، وصف حال سرگشتگی و حیرانی مجنون است.

رفت تا به ضریح رسید، ناخودآگاه سر تعظیم فرود آورد و به‌سان شیعیان و مسلمانان ضریح را زیارت کرد. آرام بود آرامشی عجیب، حسی که تاکنون حتی در مجلل‌ترین کاخ‌های اروپایی حس نکرده بود.

ناخودآگاه احساس کرد که صورتش گرم شده است بله این قطرات اشک بود که گونه‌هایش را گرم کرده بود؛ اشکی که خود به بزم عشق آمده بود.

باورش نمی‌شد حضور مریم مقدس را حس می‌کرد و نمی‌دانست با چه واژه‌ای آن را توصیف می‌کند. می‌گفت غرب ادعا می‌کند که مظهر آزادی برای زن است اما این آزادی عین زنجیر است اما در اینجا که بانوان محفوظ در چادرند، آزادند و احترام دارند.

او می‌گفت با چادر حس بهتری دارد و احساس عزت می‌کند و می‌گفت که من به مردم اروپا خواهم گفت که ایران مظهر آزادی و عزت زن است نه غرب.

می‌گفت می‌خواهد اسلام را بشناسد و مسلمان شود چون فکر می‌کند که مسیح راضی‌تر است او می‌گفت که حضرت معصومه (سلام الله علیها) مریم مقدس ایران است و او توانسته مریم مقدس سلام الله علیها را در شهر قم نه در قلب واتیکان زیارت کند.

چادرش را مانند زنان مسلمان محکم گرفت و یک‌بار دیگر در حلقه عاشقان طواف حریم عشق کرد و این‌گونه بود که غرب با تمام ابهت و اقتدارش در برابر عظمت بانوی کرامت سر تعظیم فرود آورد و تسلیم شد و آن‌همه غرور تکبر در برابر عظمت سلاله حیدری به آنی آب شد و فروریخت.

انتهای پیام/۱۱۲