سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان نمی تواند یک امام را قبول داشته و دیگر ائمه (ع) را رد کند، گفت: انکار یک امام انکار تمام ائمه(ع) است و همانطور که با بروز یک مبطل در نماز تمام نماز باطل می شود با انکار یک امام نیز تمام ایمان مؤمن باطل شده و از بین می رود.

به گزارش پا یگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام ربانی،  در حرم مطهر با اشاره به مبطلات نماز و روزه گفت: اگر در نماز یکی از مبطلات نماز  ایجاد شود تمام نماز باطل است و در مورد روزه هم به همین شکل است یعنی اگر یکی از مبطلات روزه ایجاد شود تمام روزه باطل است.

وی افزود: در مورد اعتقاد به ائمه معصوم نیز وضع به همین شکل است و اگر کسی بخواهد اعتقاد به امامت داشته باشد واجب است به هر دوازه امام اعتقاد داشته باشد و انکار یک امام از سوی فرد مانند انکار همه ائمه معصوم(ع) است چون این بزرگواران مانند دانه های یک تسبیح هستند که به یکدیگر زنجیر شده اند و انکار یکی از آنها تمام ایمان یک مؤمن را از بین می برد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حسن اعتماد و اعتقاد به خداوند انسان را به هر چیز ارزشمندی می رساند و هر کس که بخواهد به چیزهای با ارزش و بالا مقام دست یابد باید این حسن اعتماد را داشته باشد.

حجت الاسلام ربانی ادامه داد: یکی از نشانه های ادب بندگی در پیشگاه خداوند پذیرش مقام ائمه و اهل بیت(ع) است و هرکس که به این ادب نرسد و به ثقلین متصل نشود نخواهد توانست خدا را بشناسد زیرا تنها راه دست یابی به شناخت خداوند اعتقاد و اعتماد به ثقلین و ائمه معصوم(ع) است.

وی افزود: نه تنها بر مسلمانان واجب است که امامت دوازده امام را بپذیرند بلکه هر امام نیز امامت امام معصوم قبل از خود را می پذیرفت و اگر این پذیرش نبود امام بعد بدون پذیرش امام قبل نمی توانست به مقام امامت برسد و باید دقت کرد که تمامی ائمه و انبیای الهی امامت امامت قبل و دوازده امام را قبول داشتند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: این موضوع به معنای این نیست که یک امام از امام قبل از خود عصمت بیشتری داشت بلکه تمامی ائمه در عصمت یکسان هستند و رفتار متفاوت آنها ناشی از شرایط و اوضاع زمانه ای است که در آن زندگی می کردند.

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: سبک زندگی و مدیریتی دوازده امام به ما نشان می دهد که در شرایط مختلف به چه شکل باید اوضاع زمانه و جامعه خود را مدیریت کرده و در مواجه با موضوعات مختلف به چه شکل برخورد و رفتار کینم.