استاد حوزه علمیه قم گفت: طلب فرزند صالح از خداوند جز از طریق دعا ممکن نبوده و زمانی که خداوند اراده کند انسان صالحی متولد شود اگر تمام دنیا دست به دست هم دهند نخواهند توانست با ولادت یک مولود مبارک مقابله کنند و آن مولود مبارک با ولادت خود جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام ظهیری در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در زمین ولادت های بزرگی صورت گرفته است، گفت: این ولادت های برای زمین و اهل زمین مایه خیر و برکات فراوانی بوده است.

وی افزود: دسته ای از این ولادت های بزرگ در قرآن کریم ذکر شده و به عبارت دیگر مدرک این دسته از ولادت ها قرآنی است و دسته ای دیگری از ولادت ها، ولادت هایی هستند که در تاریخ و روایت ها بیان شده اند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ولادت حضرت مسیح(ع) تصریح کرد: این ولادت یک ولادت منحصر به فرد است که در دو سوره از سوره های قرآن کریم به صورت مجزا مورد تأکید قرار گرفته که سوره مریم و سوره آل عمران از این سوره ها هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دیگر ولادتی که در قرآن بیان شده ولادت حضرت یحیی(ع) است، ادامه داد: این ولادت نیز یکی از ولادت های منحصر به فرد تاریخ است که در آن یک زن و مرد در کهنسالی صاحب فرزند می شوند و دیگر ولادتی که در قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته ولادت حضرت موسی(ع) است که با وجود هجمه های شدید فرعون باز این ولادت صورت گرفت و فرعون نتوانست حتی با کشتار زنان باردار و هتک حرمت زنان از این ولادت مبارک جلوگیری کند.

حجت الاسلام ظهیری با بیان اینکه پیامبران بزرگ تاریخ از جمله حضرت ذکریا برای فرزند دار شدن و داشتن فرزند صالح به درگاه خداوند دعا می کرده اند، گفت: بنابر آنچه در قرآن کریم آمده یکی از آداب فرزندار شدن و طلب فرزند صالح دعای به درگاه خداوند است همانطور که پیامبران بزرگ برای داشتن فرزند صالح به درگاه خداوند دعا می کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت عبدالمطب(ع) نیز فرزندار نمی شد و برای اینکه فرزنددار شود به درگاه خداوند دعا کرد و از خداوند خواست که فرزندانی به او بدهد و در مقابل او یکی از فرزندان خود را در راه خدا قربانی کند، ادامه داد: دیگر ولادت قرآنی، ولادت حضرت زهرا(س) است که حضرت رسول(ص) برای ولادت حضرت زهرا(س) در قرنطینه خداوند بوده و اجازه نداشتند که غذاهای زمینی تناول کرده و یا با مردم ارتباط داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: دیگر ولادت قرآنی ولادت امام علی(ع) هستند که علامه امینی به نقل از ۸۰ کتاب نقل کرده است که ولادت امام علی(ع) در خانه کعبه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام ظهیری یادآور شد: براساس آنچه که بیان شد باید دقت کرد که طلب فرزند صالح از خداوند جز از طریق دعا ممکن نبوده و زمانی که خداوند اراده کند انسان صالحی متولد شود اگر تمام دنیا دست به دست هم دهند نخواهند توانست با ولادت یک مولود مبارک مقابله کنند و آن مولود مبارک با ولادت خود جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد