استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه زیارت عاشورا انسان را انقلابی و ولایی تربیت می کند، گفت: بستر سازی برای ظهور به مدد انس با زیارت عاشورا و امام حسین(ع) محقق می شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم ایزدی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان این که زیارت عاشورا خط و هدف زندگی را به انسان نشان داده و انسان را مؤمن و انقلابی تربیت می کند، گفت: کسی که با زیارت عاشورا و فرهنگ حسینی مأنوس باشد هرگز با دشمنان سازش نخواهد کرد.

وی افزود: تربیت حسینی و انس با زیارت عاشورا فرهنگ بی غیرتی را از جامعه محو کرده و مردی که تربیتش بر محور زیارت عاشورا باشد مانند امام حسین(ع) و اصحاب ایشان مردی غیرت مند و ناموس پرست خواهد بود که نه تنها از ناموس خود بلکه از ناموس دیگران نیز در برابر باطل حمایت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مهم ترین توصیه امام زمان(عج) به سید بن طاووس و شیخ مفید این است که همواره با زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره انس داشته باشند و امام می فرمایند که هرجامعه ای که با این دو دعای انس داشته باشد هرگز در مقابل دشمنان تسلیم نشده و اقدام به سازش کاری نخواهد کرد و این همان جامعه ای است که می تواند بستر ساز امر ظهور امام زمان(عج) باشد.

خانم ایزدی با اشاره به شأن و جایگاه امام حسین(ع) افزود: تنها امامی که دعای مؤمن در زیر قبه ایشان مستجاب است امام حسین(ع) هستند و شأن و جایگاه امام حسین(ع) به حدی برجسته است که امام زمان(عج) هر صبح و شام و روزی دو مرتبه بر امام حسین(ع) اشک می ریزند و می فرمایند که اگر روزی اشک های من بر ایشام تمام شود، آن روز خون گریه خواهم کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) تنها امامی هستند که یکی از درهای بهشت به نام ایشان یعنی «باب الحسین» است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه بهترین نوع تربیت، تربیت حسینی است، گفت: تربیت حسینی نجات بخش است همانطور که در شأن امام حسین(ع) این حدیث بیان شده است «إنّ الحسین مصباح الهدى و سفینة النجاة» و انسان باید دقت کند که اگر تربیتش، تربیتی حسینی باشد دستگیری امام حسین(ع) از او خیلی زود اتفاق افتاده و همین دستگیری و یاری امام حسین(ع) می تواند در هر برهه از زندگی انسان را از خطر سقوط در پرتگاه گناه حفظ کند.

انتهای پیام/۱۱۲