سوم شعبان سالروز میلاد خامس آل عبا امام سوم ما شیعیان است. بر این مولود پر برکت نام حسین از جانب خداوند انتخاب شد که فرمود «ای محمد! علی برای تو به منزله هارون است برای موسی، با این تفاوت که پس از تو پیامبری نخواهد آمد. پس نام فرزندش را حسین بگذار که همان شُبِیر -نام پسر کوچک هارون- است در زبان عربی».

آری امام حسین علیه السلام…خود حاصل والاترین هاست و وجودش از ابتدا تا انتها خیر و برکت و رحمت… است. آنقدر عطر ملکوت دارد که حتی سر ساییدن به خاک پایش به هر موجودی بال پرواز می دهد و او را از مقربان درگاه خداوند می گرداند… آنقدر عزیز است که با بردن نامش هزار هزار گناه از روح و جان بندگان می ریزد…آنقدر خوش قدم است که به یمن ولادتش شعله های دوزخ را فرو می نشانند تا بر آسمانیان هم روشن شود که وجود سراسر مِهرش برای جذب حداکثری است در عالم…

و حقیقتا در تمام تاریخ کمتر کسی به اندازه حضرت اباعبدالله چنین موثر و منتج ، از شعائر الهی پاسداری نموده! چه هوشمندانه انتخاب کرده اند روز پاسدار را! باید این روز را به تمام پاسداران عزیز تبریک گفت که سعی میکنند سیره حضرت امام حسین علیله السلام را الگوی رفتاری خود قرار دهند و با ندای قدرتمند هیهات منا الذله در هر شرایطی تنها متوجه وظایف خود باشند و رسالتهایی که این انقلاب با شهدایش بر دوش آنان گذارده. باید به ایشان تبریک گفت این روز را که روز تجدید قوای ایشان است و تجدید عهدشان با امام اقتدار و جوانمردی. آری امروز سوم شعبان است روز میلاد آن حضرت که رحمت الله الواسعه است. و همین مفهوم رحمت الله الواسعه است که تجلی آن در حب تمام آزادگان جهان نسبت به حضرت است و سبب می شود تا مردم عالم با اندکی از این عشق هرچه بیشتر به ساحل آرامش برسند و از هیاهوی گناه و معصیت و ناپاکی دوران رها گردند. آن آرامش معنوی خاص که فقط از راه ارتباطی قلبی با امام حسین علیه السلام به دست می آید و هیچ کجای دیگر مثل آن یافت نمی شود.  آن حضرت که کشتی نجات است و اوسع و اسرع از باقی اهلبیت انسانها را به خدا می رساند. آن حضرت که ارادت به ایشان مسیری نزدیک و هموار و سریع تا خدایی شدن ایجاد می کند…

خدایی شدن! چقدر این روزها غریب اند آن شهدای مرزبان که در همین هفته اخیر به شهادت رسیدند و هنوز هفتمین روز شهادتشان نشده! چقدر ناجوانمردانه آن پاسداران مرزهای جمهوری اسلامی ایران توسط اشرار تکفیری به شهادت رسیدند و چقدر مظلومانه یادشان در هیاهوی انتخابات کمرنگ شد. امروز روز آن است تا به خودمان یادآوری کنیم اگر این غیور مردان نبودند، یا اگر آن عزیزان که دور از خانواده، با غیرتی عباسی مدافعان حرم زینبی شده اند نبودند اگر پاسداران عزیز و مظلوم انقلاب اسلامی نبودند یا پاسداران ارتشی این مرز و بوم! اگر این ها نبودند امروز نه سایه جنگ! که خود جنگ و قتل و غارت را در کوی و بزن همین شهرهایمان شاهد بودیم.  آری سایه جنگ را این مردان مرد در سنگرهای نبرد از سر این ملت دور کردند والبته خود مردم. آری اگر مردم تا پای جان پای این انقلاب و این ایران اسلامی نبودند هیچگاه هیچ کدام از زحمات مسئولین به هیچ نتیجه ای نمی رسید!

امروز روز پاسدار است و ما وظیفه داریم به پاس خدمات ارزشمند پاسداران انقلاب اسلامی هرکس به قدر خود سپاس گذار آنان باشد. امید که در سایه توجهات حضرت ولیعصر هیچ کدام از مسئولین هیچ گاه از سایه هیچ قدرتی نترسند و تنها به مردم تکیه و به خدا توکل کنند.

عمار علیدوست