استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه از رموز موفقیت حضرت رسول(ص) در دعوت مردم به اسلام و انجام رسالتشان خوش خلقی است، گفت: خداوند پاداش فرد خوش خلق را جهاد و شهادت در راه خود قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رییس میرزایی، امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه رمز موفقیت حضرت رسول(ص) در دعوت جهاین مردم به اسلام و انجام رسالتشان خوش خلقی بود، این موضوع در آیات قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته و قرآن کریم در آیه ۴ سوره قلم در این زمینه می فرماید« وَإِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيمٍ» یعنی تو اخلاق عظیم و برجسته ای داری.

وی افزود: خلق نیکو و خلق عظیم موجب جذب دلها شدهف دشمنان را به دوست تبدلی می کند، کینه ها را به مهربانی بدل می کند و الفت و پیوند ایجاد می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: به دلیل همین ویژگی ها و نتایج مثبت خلق نیکو است که خداوند پاداش خلق نیکو را مانند پاداش جهاد و شهادت در راه خود قرار می دهد.

خانم رییس میرزایی با اشاره به اینکه رمز وصل و اتصال مؤمنین نسبت به یکدیگر همین حسن خلق و اخلاق نیکو است، گفت: خداوند در این زمینه در آیات قرآن کریم می فرماید« أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» یعنی مؤمنان نسبت به کفار سخت گیر بوده و نسبت به مؤمنان مهربان و رحیم هستند و با حسن خلق رفتار می کنند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در یک حدیث نورانی در این زمینه می فرمایند« رابطه مؤمن با مؤمن و برخوردشان با یکدیگر همچون رسیدن یک تشنه به آب سرد و گوارا است که تشنه با دیدن آن آب سیراب می شود».

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه میزان اسلامی بودن اخلاق هر مسلمان را باید در نحوه معاشرتش با دیگران جست و جو کرد، ادامه داد: خوش خلقی دین و مرام مسلمانی است.

خانم ریس میرزایی یادآورشد: امام صادق(ع) می فرمایند« پس از عمل به واجبات الهی، محبوب ترین کارها نزد خداوند، آن است که انسان اخلاق سازگار با مردم داشته و اهل مدارا باشد».

انتهای پیام/۱۱۲