استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حسن خلق انسان را به قرب الهی نزدیک می کند، گفت: حسن خلق، جهاد فرهنگی در عرصه دینداری است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مجیدی،  ظهر چهارشنبه در شبستان نجمه خاتون(س) با بیان اینکه یکی از پسندیده ترین ویژگی ها مؤمن داشتن حسن خلق و خوش اخلاقی است، گفت: حسن خلق فضیلتی است که در رحمت خداوند ریشه دارد و خداوند پیامبر(ص) را به عنوان الگوی مؤمنان در این زمینه معرفی می کند.

وی افزود: حضرت رسول(ص) در یک روایت نورانی می فرمایند که در روز قیامت در ترازوی اعمال انسان چیزی برتر و سنگین تر از حسن خلق نهاده نمی شود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حسن خلق به معنای خوشرویی و خوش برخوردی با دیگران است و انسانی که متخلق به این اخلاق حسنه اسلامی باشد در میان دوست و دشمن محبوب خواهد بود.

خانم مجیدی با تأکید براینکه فرد متخلق به حسن خلق به درجه مؤمن روزه دار و و شب زنده دار می رسد، گفت: حسن خلق وسیله تقرب الی الله است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین چیزی که انسان را وارد بهشت می کند حسن خلق است، ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند که چهار چیز در وجود یک نفر نشانه کامل شدن ایمان است هر چند که گناهان فرد زیاد باشد و آن چهار چیز عبارتند از حیا، امانتداری، راستگویی و خوش اخلاقی.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید براینکه جهاد مؤمن حسن خلق است، گفت: همانطور که مجاهد فی سبیل الله با جان خود در راه خدا جهاد کرده و با دشمنان پیکار می کند، مؤمن نیز با خو ش اخلاقی اقدام به جهاد فرهنگی در عرصه دینداری و دین باوری می کند و با این صفت شایسته اخلاق و شریعت اسلامی را در جامعه ترویج می کند همانطور که حضرت رسول(ص) به مدد حسن خلق توانستند اسلام را در سراسر شبه جزیره عربستان گسترش دهند هر چند که عده ای تصور می کنند و می خواهند به این شکل جلوه دهند که اسلام به مدد شمیشیر و سرکوب گسترش یافته در حالی که گسترش اسلام جز به مدد خلق عظیم و رحمانی پیامبر(ص) نبود.

انتهای پیام/۱۱۲