سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید بر اینکه خوش رویی و کلام زیبا از اخلاق مؤمنان است، گفت: خوش رویی برکات زیادی در جامعه اسلامی دارد که از آن جمله می توان به تألیف قلوب و استحکام رابطه ها اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم انصاری، با بیان اینکه یکی از نمونه های محاسن اخلاقی برای مؤمن خوش رویی و خوش گویی است، گفت: مؤمن هم در رفتار و هم گفتار خوشرو و خوش گو است.

وی افزود: اگر خوشرویی با نیت پاک الهی باشد اضافه بر تأثیر محبت آفرین حسنه و عبادت به حساب می آید.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) در این زمینه تصریح کرد: امام باقر(ع) در این زمینه می فرمایند« لبخند انسان به چهره بردار دینی اش حسنه است».

خانم انصاری با تأکید بر برکات خوش رویی و حسن خلق، ادامه داد: حسن خلق و خوشرویی زمینه غم زدایی از جامعه ایمانی را فراهم می کند و گاهی انسان با یک لبخند خود به دیگری می تواند غم و اندوه او را برطرف کند.

وی افزود: امام صادق(ع) در این زمینه در روایتی می فرمایند« هر مسلمانی که با مسلمانی دیدار کند و در برخورد با او، او را شادمان سازد،خدای متعال نیز او را خوشحال و مسرور خواهد کرد».

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه خوش رویی و حسن خلق دارای مظاهر و نشانه هایی است، تصریح کرد: متانت در سخن، ادب در گفتار، زیبایی در کلام، خصلت انسان های خوش رو و اولیای الهی است.

خانم انصاری با اشاره به اینکه ارزش انسان و جوهره وجودی اش را زبان و بیان روشن می سازد، گفت: گاهی پذیرایی با یک کلام خوب و سخن شایسته بهتر از پذیرایی با بهترین غذاها ست و باید دقت کرد که اکرام میهمان با کلامی زیبا و محبت آمیز بالاترین اطعام بوده و جایگاه آن به مراتب از تغذیه و اطعام ظاهری بالاتر است.

وی اظهار کرد: حضرت رسول(ص) در این زمینه حدیثی دارند و می فرمایند«هرکس برادر با ایمانش را با گفتن کلامی ملاطفت آمیز و غم زدا، مورد تکریم قرار دهد تا وقتی شادمان است،گوینده آن سخن همواره در سایه رحمت الهی به سر می برد».

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید بر اینکه کلام زیبا و تشویقی و مرحبا گفتن به دیگران از اخلاق صالحان است، یادآور شد: کلام زیبا و زیبا سخن گفتن به غیر از پاداش ها الهی ، تأثیرات و برکات زیادی در زندگی انسان داشته و موجب نرم ساختن دلها، جلب عاطفه ها و استوار ساختن رابطه ها می شود.

انتهای پیام/۱۱۲