مدیران، مسئولان و محققان پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) وابسته به آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام با آیت الله سعیدی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، در این مراسم که پیش از ظهر امروز در ساختمان اداری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد، آیت الله سید محمد سعیدی در ابتدا با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: مدیریت و تدبیر الهی و ولایی مقام معظم رهبری، امت را بسیج کرد و موجب شدند مردم در صحنه حاضر شوند.

وی با بیان این که مدیریت رهبری در انتخابات اخیر به گونه ای بود که حتی دشمن نیز با تمامی نیت های شوم و شیطانی خود، حضور مردم در انتخابات را تبلیغ می کردند، گفت: اگر انسان الهی و ولایی باشد، می تواند اوضاع را به گونه ای مدیریت کند که حتی دشمنان  را هم به خدمت بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در ادامه درباره جایگاه قرآن گفت: بر اساس تعریفی که از قرآن کریم وجود دارد، این کتاب الهی، هیچگاه کهنه نمی شود و هر روز حرف جدیدی برای گفتن دارد. شایسته است پژوهشکده علامه طباطبایی در این عرصه وارد شده و با به کار گیری پژوهشگران، تفسیری از قرآن منتشر سازد.

وی افزود: این که حضرت معصومه سلام الله علیها در سنین قبل از بلوغ پاسخگوی پرسش های جویندگان معارف اهل بیت بود و روزهای پایانی عمر مبارکان در قم حضور یافتند، این پیام را به ما می رساند که همه ما بر حسب ظرفیت خود باید کاری در نشر معارف دینی به ویژه آموزه های قرآنی داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با ضروری دانستن انتشار کتاب های تک جلدی در جامعه گفت: آنچه که شایسته پژوهشکده علامه طباطبایی وابسته به آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است، تألیف و انتشار کتب غنی و گرانسنگ است؛ البته پرداختن به کتاب های تک جلدی در موضوعات خاص نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه خلوص نیت و انجام کار جهادی را لازمه پیشرفت در کارهای علمی و پژوهشی دانست و گفت: برخی افراد یک تنه به پا خاسته و با نیت خالص و تکیه بر خداوند، کارهای بزرگی را رقم می زنند که نمونه های آن در قم و حوزه فراوان دیده شده است. افرادی که در عرصه پژوهشی در حال تلاش هستند، با چنین روحیه ای می توانند کارهای بزرگی را رقم بزنند.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به جایگاه حوزه در کنار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: پژوهشکده علامه طباطبایی در ابتدا باید نیازهای آستان مقدس و در ادامه نیازهای قم و کشور و جهان اسلامی را پاسخ بدهد. البته با توجه به ظرفیت گسترده آستان مقدس، این مکان شریف، باید نسبت به حوزه نیز توجه داشته باشد و بر حسب نیاز حوزه، آموزش های کاربردی لازم را برای طلاب ارائه نماید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس گفت: امروز پژوهشکده علامه طباطبایی با حیاتی دوباره برای نشر معارف اهل بیت تلاش می کند و تا کنون آثار ارزشمندی منتشر کرده است.

وی با ضروری دانستن اجرا و نظارت پژوهشکده علامه طباطبایی بر تمامی کارهای علمی و محتوایی آستان مقدس گفت: شایسته است تمامی محتواهای آستان مقدس با نظارت اهل علم و تحقیق منتشر شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی، رئیس پژوهشکده علامه طباطبایی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این پژوهشکده در عرصه تولید محتوا و تألیف کتاب گفت: با تلاش پژوهشگران آستان مقدس اخیراً دو جلد کتاب از بیانات مقام معظم رهبری و یک جلد کتاب شامل پاسخ های معظم له به پرسش های جوانان در عرصه های دین، ایمان، بصیرت، شکرگزاری و… تدوین شده است که در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.

وی افزود: در راستای ارتقای باورهای اسلامی و تقویت توانایی های تخصصی خادمان رسمی و افتخاری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، محتواهایی تدوین شده است. همچنین نظام آموزشی و تقویم آموزشی آستان مقدس نیز تدوین و از سوی تولیت آستان ابلاغ شد.

خاطرنشان می شود در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عابدی، دبیر علمی کنگره حضرت آمنه سلام الله علیها، گزارشی از روند برگزاری این کنگره ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۱۱