استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه ولایتمداری با تبعیت محض از رسول خدا(ص) و جانشینان ایشان معنا می یابد گفت: مهم ترین خواسته خداوند در آیه یک سوره حجرات، تبیعت محض و بی چون و چرا از رسول خدا(ص) است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم فرید، امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به نکلت تفسیری سوره حجرات، گفت: عمل کردن به دستورات قرآن، انسان و تمدن او را در صراط مستقیم قرار می دهد و علامه طباطبایی یکی از ثمرات عمل به آیات سوره حجرات را قرار گرفتن تمدن انسانی و مؤمن در صراط مستقیم می دانند.

وی افزود: در اولین آیه از سوره حجرات بیان شده است که «یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله و رسوله» یعنی ای کسانی که ایمان آورده اید، در حکم کردن از خدا و رسولش پیشی مگیرید.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اگر تاریخ اسلام را بررسی کنیم متوجه می شویم از نخستین انحراف که در مسیر ولایت رخ داد و جامعه اسلامی را از مسیر شکوفایی و امامت دور کرد تا وقایع کنونی جهان اسلام همه ناشی از پیشی گرفتن از دستور رسول خدا(ص) و عمل نکردن به دستور ایشان در غدیر است.

فرید با بیان اینکه پیشی گرفتن بر پیامبر(ص) حتی در زمان حیات خودشان ایشان برای مسلمان مشکل آفرین بوده است، گفت: یکی از دلایل شکست مسلمان در جنگ احد نیز همین پیشی گرفتن بر امر پیامبر(ص) بود.

وی افزود: ولایت مداری یعنی تبعیت محض یعنی اگر امروز امام زمان(عج) به ما فرمود که  در درون تنور آتش برویم  بدون اینکه پرسش کنیم مانند آن غلام امام صادق(ع) باید به درون آتش رفته و بدون چون چرا خود را وقف اجرای اوامر ولی خدا کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد:  میان ولایتمداری و پرسش از ولی خدا و نایبان ایشان میانه ای وجود ندارد و تعلل در پذیرش فرامین ولی خدا و جانشینان ایشان به این معناست که ما هنوز به ولایتمداری نرسیده ایم زیرا کسی که به ولایتمداری رسیده باشد اگر امام به او فرمان دهد که بمیرد این امر را اجرا می کند بدون اینکه علت و دلیل آن را بپرسد.

وی یادآور شد: باید به فرزندان خود آموزش دهیم که در اجرای دستورات دین و ولی خدا چون و چرا نکنند چراکه تعلل به معنای عدم وورد به وادی ایمان است و اگر ما فرزندان خود را به این شکل تربیت کنیم یاران صدیقی برای امام زمان(عج) خواهند بود.

انتهای پیام/۱۱۲