استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه مغبوض ترین فرد در نزد خداوند فرد نمام و سخن چین است، گفت: معیار دوستی و دشمنی انسان با دیگران باید رضایت خداوند باشد و باید دقت کرد که متابعت از نفس و شهوت انسان را در مسیر دشمنی با خدا، رسولش و اهل بیت(ع) قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی، امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه در مقابل حب الهی، بغض الهی قرار داد، گفت: در روایات و آیات قرآن کریم به خوبی انسان محبوب و مغبوض خدا مشخص شده اند که قرآن کریم مجاهدان در راه هدا و توبه کنندگان از گناه را از مصادیق افراد محبوب خداوند عنوان کرده و در آیه ۴ سوره صف و آیه ۲۲۲ سوره بقره می فرماید«إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ» و« إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرينَ».

وی افزود: همانطور که تأکید شد در مقابل افراد محبوب در نزد خداوند افراد مغبوض قرار دارند که نمونه های افراد مغبوض در آیات قرآن و روایات بیان شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: کسانی که واجد شرایط جهاد فی سبیل الله هستند و باید در جبهه شرکت کنند و از انجام وظیفه دینی خود سر باز می زنند مصداق افراد مبغوض در نزد پرودگار هستند زیرا با عدم حضور خود در میدان های جهاد زمینه تضعیف حق و تقویت باطل را فراهم می کنند.

زنجانی ادامه داد: حضرت رسول(ص) در این زمینه در روایتی می فرمایند که « خداوند دشمن دارد مرد توانایی را که در خانه می نشیند و در جبهه شرکت نمی کند و و با معاندن نبرد نمی کند».

وی افزود: همچنین کسانی که نسبت به امور دنیوی عالم و نسبت به امور اخروی جاهل هستند نیز در لیست افراد مورد غضب خداوند قرار داشته و حضرت رسول(ص) می فرمایند که این افراد باید منتظر عذاب الهی در روز قیامت باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مبغوض ترین افراد در نزد خداوند کسانی هستند که راه سخن چینی و نمامی را در پیش می گیرند، گفت: فرد نمام به این علت که جامعه را دچار آلودگی و گناه می کند مغبوض خداوند است.

زنجانی اظهار کرد: معیار دوستی و دشمنی با دیگران باید رضایت خداوند باشد و اگر انسان تنها به خاطر نفس خود با یکی دوست و با دیگری دشمن باشد چنین دوستی و دشمنی ارزش معنوی ندارد.

وی یادآور شد: منشاء دشمنی با اهل بیت(ع) شهوات و نفس گرایی است بنابراین اگر انسان از هوا و هوس خود پیروری کند قطعا با اهل بیت(ع) دشمن خواهد بود ولی اگر معیار خود را رضایت خداوند قرار دهد در میدان دوستی با اهل بیت(ع) پیشتاز خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۲